dinsdag, december 02, 2008

Eindelijk terug fietsen ....

Na een weekje zonder fiets (de geplande vakantie in Kronenburg is wegens de sneeuwval helaas doorgegaan zonder fiets) vandaag eindelijk nog eens in de AW gekropen. Er moest dringend melk gehaald worden, dus via het Bels Lijntje naar Baarle-Nassau. In de Dombergstraat was het stuk waar ze de uitkijktoren aan het bouwen zijn, nog steeds volledig afgesloten. De omleiding via de N119 is niet echt aangenaam om te rijden, het fietspad aldaar is maar een strookje naast de rijstroken en er komt ontieglijk veel verkeer langsgeraast (maar waar is dat tegenwoordig niet het geval ?). Dit is al de 3e week dat je rond moet fietsen, zonder dat er noemenswaardig veel gewerkt wordt aan de toren. Ik heb daarnet een mailtje naar de Provincie gestuurd om eens na te gaan of het echt wel noodzakelijk is om dat stuk afgesloten te houden. Wordt dus vervolgd ....

Omdat mijn ANWB wegenatlas van Nederland intussen wat gedateerd is en ik een nieuwe wil, had ik een paar weken geleden eens op internet gekeken. Volgens de ANWB webshop hebben ze al een nieuwe(re) versie, alleen staat daar geen jaar van uitgave bij vermeld (de mijne is al van 2002, dus alles behalve up-to-date). Ik had voordat we met verlof gingen al eens naar het VVV kantoor in Bladel gebeld, maar die konden de atlas niet terugvinden. Vandaag dus maar met een afgeprinte pagina van het internet naar Bladel gefietst. Via het jaagpad tot in Arendonk en daar de grens over. En ondanks dat het al toch al een hele tijd vrij nat is buiten en winderig, lag het jaapgad er ontzettend schoon bij : nergens een blaadje of takje te bespeuren, alleen hier en daar wat schone plassen .... Ongelofelijk gewoon ! Zelfs de fietspaden liggen er zelden zo schoon bij ! Toen ik terug kwam gefietst van Bladel (waar ze me trouwens niet konden helpen omdat ik kennelijk in een echte ANWB-winkel voor de atlas moet zijn), kwam ik op het jaagpad tussen Arendonk en Ravels een veegmachine tegen van de Scheepvaart ! Toen ik de machine kruiste, heb ik een flinke duim opgestoken naar de bestuurder ervan, want eerlijk is eerlijk : alweer een dikke pluim voor de Dienst voor de Scheepvaart ! Soms is het toch ook wel best aangenaam om in een land als Belgiƫ te wonen hoor ,-)

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jaaaa, je hebt maar weinig gedaan vorige maand :-)

welkom thuis

trouwens, de deadline is voorbij, tijd voor andere dingen. De kett bvb

05 december, 2008 22:15  

Een reactie posten

<< Home