zondag, oktober 19, 2008

2e Ligfietsshow Hasselt

Vandaag was er in Hasselt voor de 2e keer een ligfietsshow in een tuincentrum, georganiseerd door Rik van de Gentse Liggers. We hadden met verschillende mensen afgesproken om daarnaartoe te fietsen met onze velomobielen. Zo kwam Johan G. gisteravond bij ons aan vanuit Dronten waar hij zijn opgeknapte Quest was gaan halen. Hij bleef vannacht bij ons slapen, terwijl ik zelf de nacht op moest. Vanmorgen hadden we om 07.15u afgesproken onder de brug van Ravels om vandaar naar Hasselt te fietsen. Een beetje later dan voorzien (Johan was overslapen, ons logeerbed ligt dus kennelijk zo slecht nog niet ;-) reden we in het donker richting Dessel. Aan dat eerste kanalenknooppunt moesten we voor de eerste keer het water over. Vervolgens richting Ham, het volgende kanalenknooppunt. Daar zouden Teun, Jonathan A., Toy en Vital bij ons aansluiten. Halverwege Ham kwam Jonathan ons al tegemoet gereden, die was waarschijnlijk bang om te weinig km's te maken ;-). Bij de nieuwe brug in aanbouw in Ham ging het even mis (signalisatie is toch een ramp in dit land! ), maar gelukkig hadden we elkaars gsm-nummers en kon Toy ons alsnog in de goeie richting loodsen. Met z'n zessen zijn we dan tegen een flink tempo verdergereden naar Thomas Home & Garden Inspiration , waar de show doorging. Er waren best wel veel modellen te zien, ook Tim Biesemans en De Liggende Hollander waren aanwezig met fietsen. Uiteraard was het belangrijker van enkele forumleden nog eens een keertje terug te zien, er werd dan ook flink bijgebabbeld.
In de vroege namiddag ben ik dan samen met Teun en Johan G. terug huiswaarts gereden. Vanaf Ham was ik op mezelf aangewezen en reed ik alleen verder naar huis. Ergens halverwege merkte ik ineens dat het km-tellertje geen snelheid meer aangaf. Meteen gestopt en zag toen meteen dat het wieldopje links verdwenen was. Het wielboutje stak half naar buiten, dat had natuurlijk het wieldopje eruit geduwd. Het boutje er maar meteen weer flink strak ingedraaid en verdergereden. Het laatste half uurtje was ik stikkapot, ik kreeg nog met moeite snelheden van boven de 24 km/u op de teller. Afgepeigerd kwam ik thuis aan, met net geen 150 km op de teller. Het enige dat ik nu nog wil, is gaan slapen. En dat gaat nu niet lang meer duren !!!

De "afdeling" velomobielen ....