woensdag, september 10, 2008

Wat hebben we vandaag op school geleerd ?

Nou ja, op school niet veel, want dat is al héél lang geleden. Maar thuis daarintegen .... Vanmorgen arriveerden de 2 nieuwe kogelkopjes met de post. Toen ik daarstraks thuiskwam, heb ik dus maar meteen het linkerwiel er voor de x-ste keer onderuit gehaald en alle kogelkopjes losgedraaid van de veerpoot. Om vervolgens te kunnen vaststellen dat die nog perfect in orde zijn, alledrie. Gatverdamme ! Nou ja, als het niet de kopjes zijn, zou het dan misschien .... Vervolgens maar eens de veerpoot geprobeerd en jawel hoor : daar ligt het deze keer weer aan ! Nou begrijp ik er niks meer van : beide veerpoten hebben nieuwe glijbuslagers, nieuwe veren en ze zijn allebei nog maar pas ingevet. Maar wéér is het alleen de linkerveerpoot die herrie maakt tijdens het rijden (en alleen maar tijdens het rijden, niet meer tijdens het afdraaien zoals eerder bij de kopjes). Rechts is zo stil als een muisje .... Ik heb nu in de linkerveerpoot een flink aantal druppels olie gedruppeld, hopelijk trekt dat wat goed in of zakt dat diep genoeg door en wordt-ie daardoor wat stiller. Anders zou ik het ook niet meer weten ....

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jaja, ijsloliiiiiiiies, zou ik zeggen.
We kunnen er eens mee naar dronten bollen in mijn camionette. Ik moet daar ook nog wel eens geraken.

J.

11 september, 2008 09:07  

Een reactie posten

<< Home