zaterdag, november 08, 2008

Nachtelijke kanalentocht

Vanavond is het eindelijk zover en wordt er een nachtelijke tocht gereden met enkele GL-s. Er werd al een hele tijd gesproken van ook eens een nachtocht te rijden, maar zoals dat meestal gaat bleef het meestal bij van "dat zouden we ook eens moeten doen !" Na wat aandringen mijnerzijds gaat het er dus toch van komen en wordt er een nachttocht gereden. Nou ja, nachttocht is niet echt de correcte omschrijving, want om 18u vertrekken is nou ook niet echt 's nachts. Maar om het een beetje haalbaar te maken voor iedereen, moet je nu eenmaal concessies doen. Vanmiddag fiets ik dus op m'n gemak naar Zutendaal waar Johan C. woont en van daaruit zullen we vertrekken voor een kanalentocht van ongeveer 150km. Daarna mogen we blijven slapen en morgen fietsen we weer terug naar huis. In totaal zouden we met een man of 10 moeten zijn, wat volgens mij méér dan genoeg is. De afstand en het de gemiddelde snelheid (er is van tevoren afgesproken dat iets van een 25km/u gemiddeld zullen rijden) maken dat er niet meer kandidaten zijn. Afijn, eens benieuwd wat het wordt en of het zullen halen.

Eerder deze week bleek ik ineens vooraan geen licht meer te hebben. Na het opladen van de batterij deed geen van de 2 koplampen het meer. Na wat nameten met een stroommeter (verder gaat mijn uiterst beperkte kennis van elektriciteit niet -en dan nóg) bleek dat de koppelingskabel tussen batterij en lampen geen stroom meer doorgaf. Wat wel opmerkelijk was, want alle contactpunten zaten nog goed vast en de draad was nergens onderbroken. Bij de elektrozaak een nieuw mannetjes -en vrouwtjesfiche gaan halen, die met een nieuw stukje draad verbonden en nadat ik de juiste polariteit had gevonden, blijkt de verlichting vooraan weer netjes te werken.

Afgelopen donderdag bleken de door mij bestelde 20" Marathon Supreme's ook binnen te zijn in de winkel. Die moest ik natuurlijk meteen gaan halen, want ik was best nieuwsgierig naar deze nieuwe vouwband. Vandaag heb ik de nieuwe bandjes erop gelegd en ze zijn opmerkelijk dunner dan de Perfect Moirées (het verschil tussen 42x406 en 47x406). Al mijn binnenbandjes blijken 47/57x406 te zijn, dus eiglijk te dik. Maar ik moet het er voorlopig mee doen, want ik heb geen andere in huis. Ook mogen de Supremes tot 6 bar opgepompt worden, dat is 1 bar meer. Ik ga ermee naar Zutendaal fietsen om eens te vergelijken, maar de Perfect Moirées gaan met de auto met vrouwlief mee, voor het geval dat ze tegenvallen. Wordt vervolgd !

Een pak dunner dan de Perfect Moirées ....