vrijdag, november 21, 2008

Een beetje wind, een beetje regen ....

Vanmorgen net voordat ik naar het werk moest vertrekken, was het zo hard aan het regenen dat ik toch zoiets had van : "Als ik daar nu door moet, ben ik al doornat voordat ik de AW buiten voor de poort heb gezet!" Dus wijselijk maar een paar minuten gewacht en pas vertrokken toen het wat minder regende. Waaien deed het des te meer en het was dan ook voortdurend tegensturen. Ook moest ik voortdurend zigzaggen tussen afgewaaide takken over het jaagpad tot in Turnhout. De hele voormiddag regende het meldingen van omgewaaide bomen op het werk, dus was ik eiglijk best benieuwd of ik probleemloos terug naar huis zou kunnen fietsen. En dat bleek te kunnen ! Op het traject Turnhout - Ravels waren deze voormiddag 2 bomen omgewaaid die op het jaagpad terecht waren gekomen, maar toen ik terug naar huis fietste, waren die al netjes naar de kant versleept. Prima werk van de Dienst voor de Scheepvaart, zo kort op de bal spelen ! Lekker doorrijden was er niet bij, daarvoor lagen er teveel takken, maar die zullen vanzelf nog wel verdwijnen eens dat ze zijn kleingereden.
Deze maand niet zoveel ligfietskm's, de Stratus XP is zelfs helemaal niet uit de garage geweest en ook de AW heeft buiten de nachtelijke kanaaltocht alleen maar woon/werkverkeer gereden. Volgende week blijft ook de AW in de garage staan en zal er alleen maar met de Rans 700X gereden worden, hopelijk is het weer dan een beetje droger dan nu het geval is ....