maandag, september 08, 2008

Een beetje vanalles ....

De afgelopen week -zoals gewoonlijk- nog eens over de grens gefietst om verse melk te gaan halen bij Super de Boer. Deze keer regende het, wat op zich geen punt is. Wel heb ik voor de eerste keer een voorwerp gebruikt dat al jaren in de AW ligt maar nog niet eerder uit z'n hoesje was gehaald : een paraplu ! Ik was net de grens met Nederland over toen het zo hard begon te regenen dat ik nog maar nauwelijks kon zien waar ik reed. Bomen om onder te schuilen, waren helemaal niet te zien dus ben ik maar aan de kant gaan staan. Even op de tast de paraplu uit de achterbak gehaald, deze uit z'n hoesje gehaald en opengemaakt. Daarna een minuutje of 5 lekker naar het getik zitten luisteren op het "dakje" boven mijn hoofd. Heb me toen afgevraagd of ik zou willen dat ik op dat ogenblik een echt dakje boven mijn hoofd zou willen, zoals bvb dat van Flevobike. Hmm, misschien wel, maar als het zó hard regent, zie je met zo'n dakje boven je hoofd ook niet veel meer en moet je ook aan de kant. Niet echt dus ....

Toen de neerslag begon te minderen, heb ik de paraplu weer netjes opgevouwen, weggestopt en kon ik verderfietsen. Nu weet ik tenminste dat-ie na al die jaren ongebruikt in de AW te liggen nog wel degelijk waterdicht is ;-)

Ik heb links vooraan opnieuw dat zeurend geluid aan de veerpoot. Niet bij het (af)draaien, maar wel tijdens het rijden. Vermoedelijk is het middenste kogelkopje de oorzaak, want dat was nog niet vervangen. Ik heb er 2 nieuwe besteld in Dronten, pas als die zijn gearriveerd zal ik de hele boel nog maar eens uit elkaar sleutelen en vervangen en is het hopelijk weer een tijdje gedaan. Het enige gekreun dat ik kan verdragen (nou ja ....)is dat van mezelf, als ik moe ben van het fietsen. En zo hoort het ook, nah !

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het enige gekreun dat ik kan verdragen....

Jaja, lief klein konijntje gelooft nog in sprookjes 8-)

08 september, 2008 16:43  

Een reactie posten

<< Home