maandag, oktober 06, 2008

Op naar het volgende ....

Enkele weken geleden, bij het rijden van de 100 km-tocht van Spruitje, werd ik er al over aangesproken, maar vorige week heb ik het met eigen ogen kunnen aanschouwen : het achterwiel staat flink scheef ! Ik had vrouwlief gevraagd van eens een fotootje te maken van de achterkant terwijl ik in de AW zit en daar schrok ik zelf toch ook een beetje van. Bij de meeste AW's die ik heb gezien staat het achterwiel niet 100% recht, maar dat het bij mij zó erg was, wist ik niet. Vanmiddag eens het achterwiel eruit gehaald en de bevestigingspunten eens nagekeken, maar daar bleek niks mis mee te zijn. Ook de vork zelf vertoonde nergens scheurtje of barstjes. Daarna de uiteinden van de 2 benen eens verticaal nagemeten vanaf de grond en daar zat meer dan 0,6mm verschil tussen. In overleg met Jan E. heb ik de 2 benen eens wat verwrongen tot ze min of meer gelijk waren. Vervolgens het achterwiel er terug ingestopt en daarna opnieuw nagemeten en toen was het verschil minder dan 1mm. Nu eerst een paar dagen rijden en afwachten, maar ik reken er niet op dat alles nu zo zal blijven staan. Ik weet niet of deze achtervork nog de originele is, als dat zo moest zijn, is het niet meer dan logisch dat die nu wat moeheid begint te vertonen. Afwachten dus maar ....

Vorige week heb ik in mijn fietswinkel de 20" Marathon Supremes besteld, ze konden niet zeggen of ze op voorraad waren of niet, dat wordt dus nog effe afwachten. Tot het zover is, heb ik de Acocets vervangen door de ouwe getrouwe Continentals van de Kettwiesel, die hebben iets meer grip op nat wegdek. Jonathan A. gaat eind deze week naar Dronten en dan brengt hij voor mij een setje HPV-bandjes van Vredestein voor me mee, die wil ik ook wel eens proberen. Voor de prijs moet ik het in elk geval niet laten, want die zijn belachelijk goedkoop, vergeleken met andere bandjes. Wordt dus alweer vervolgd ....

Scheef achterwiel met stukje nieuwsgierige hond ....

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het lijkt net of hij wil gaan dansen....(met dat voetje zo schuin. ;-)

07 oktober, 2008 10:22  

Een reactie posten

<< Home