vrijdag, december 26, 2008

Oliebollen 2009

Alhoewel ik vorig jaar had geschreven dat ik waarschijnlijk niet meer zover zou gaan fietsen, gaan we dit jaar toch weer meerijden. Dit jaar in Almere, wat maakt dat het zeker niet verder is dan de vorige keer. Deze keer zullen we met meer zijn, want naast Jonathan rijden ook Vital en Jan E. mee. Aanvankelijk zou Johan C. ook meefietsen, maar die heeft op het laatste moment moeten afhaken. Deze keer maken we er echter wel een echt weekend van, want we hebben voor ons 4-en een B&B in Almere vastgelegd. Zaterdagochtend vertrekken we hier met de fiets, zondag Oliebollen en maandag fietsen we weer terug. Dat is althans de bedoeling.
De AW heeft vandaag een ietwat "groot" onderhoud gehad : bandjes op druk gezet, ketting gesmeerd en batterijen opgeladen. Omdat het zo'n koud weer is, heb ik het T-onderstuk er ook maar onder gemonteerd, dat scheelt toch iets of wat warmte. De AW is klaar, nu alleen ikzelf nog ;-). Ik moet vannacht nog gaan werken (het was dát, of niet mee kunnen gaan), dus het zal zeker een flinke uitdaging worden om morgen naar Almere te fietsen. Van de afstand ben ik niet zo bang, dat heb ik al wel eens meer gedaan, alleen niet bij deze temperaturen. Afijn, ik neem een muts en skibril mee en de rest zullen we wel zien. Almere, here we come !

2 Comments:

Blogger Mick said...

Een hele eer zoveel Belgische buren op visite: Uiteindelijk is de AW 'n belgische uitvinding (van Bart Verhees).
Ik heb ook 'n FAW maar wat is dit 'T-onderstuk'? Ik meen dat u ook kortere (15,5 cm) cranks gemonteerd heeft destijds: Dat houd bij mij ook de voeten warmer bij de voetsleuven.

27 december, 2008 18:06  
Blogger allewedertje said...

Mick, dat T-stuk is gewoon een stuk alu plaat in de vorm van een T dat met 3 boutjes kan worden vastgezet in het trapgat (waardoor je 2 gaten krijgt ipv 1 groot gat). Normaal gezien gebruik ik het in de winter helemaal niet omdat ik het niet zo vlug kou heb, maar om dat hele eind bij deze vrieskou te rijden, is alle hulp uiteraard welkom ;-)

29 december, 2008 15:47  

Een reactie posten

<< Home