woensdag, augustus 13, 2008

Door de wind, door de regen ....

Vandaag had ik afgesproken om bij Jonathan A. langs te gaan. De AW moest uitgelijnd worden en ook moest er nog een schuimpje in de veerpoot worden gestopt. Ook wilde ik een iets zachtere vering achteraan, omdat die zoals-t-ie nu is toch écht wel te hard is.
Omdat hij momenteel rijlessen aan het volgen is in Geel, hadden we daar afgesproken om van daaruit naar Messelbroek te fietsen. Via Veerle-Laakdal zijn we via Averbode naar Messelbroek gefietst, terwijl we onderweg flinke buien over ons heen kregen. Nadat ik hem nog via een stukje MB-route was gevolgd tegen Testelt kwamen bij Jonathan thuis aan en kwam de zon er eindelijk door. Daar eerst wat boterhammen gegeten en een warme chocolade melk gedronken, want we hadden best wel flink doorgefietst.
De achterveerpoot was er vlug onderuit gehaald en uit elkaar, om vervolgens te kunnen vaststellen dat-ie van binnen toch compleet bleek te zijn. Er zat dus toch al een schuimpje in. Daarna hebben we mijn voorraad veren eens nagekeken, maar de blauwe veren die ik nog had liggen, waren niet lang genoeg om de huidige blauwe en korte rode veer te vervangen. Nou ja, dat viel natuurlijk te verwachten. Dat wordt opnieuw een mailtje sturen naar Dronten.
De veerpoot daarna terug op z'n plaats gezet en toen was het tijd voor de uitlijning. Bij mijn eerste uitrolrit kwam ik verder dan ik al ooit was geraakt, een meter of 30 verder, dat zei dus ook al genoeg. Ik had eerlijk gezegd ook niet echt iets gemerkt in bvb de snelheid of zo, dus het zal allemaal nog wel zijn meegevallen. We hebben er in elk geval niks aan veranderd. In het terugrijden had ik wind mee en kon ik genieten van de prachtigste luchten. Jammer genoeg had ik net vandaag geen fototoestel bij me, anders had ik flink wat fotoos genomen onderweg. Dat zal voor een volgende keer zijn .....