maandag, augustus 04, 2008

Nieuwe achterveerpoot

Vanmorgen om 08.30u belde de Post al aan met een pakje van Dronten, dus dat is snelle service (maar dat zijn we gewoon van Velomobiel.nl). Aanvankelijk dacht ik dat ik een lege doos had gekregen, zo licht was het pakje. Maar toen ik die openmaakte, zat er wel degelijk een achterveerpoot in. Meteen de AW, die nu al bijna 2 weken werkloos in de garage stond, naar de tuin gesleurd en de oude veerpoot eruit gehaald. Daarna de afstanden vergeleken van de oude en de nieuwe, deze laatste een beetje bijgesteld en die daarna in de AW gemonteerd. De bevestigingsogen van de nieuwe veerpoot zijn smaller dan die van de oude, maar dat was met een paar rondellen zo opgelost. Als je nu op de staart naar beneden duwt, biedt de veerpoot al meteen weerstand, dat was met de oude veerpoot helemaal niet het geval. Die begon pas weerstand te bieden als je hem halverwege induwde. Ik ben eens benieuwd wat het zal geven als ik ermee rij, maar dat zal niet voor vandaag zijn. Ook kan ik deze week de AW eindelijk eens uitlijnen.

Ik heb uit nieuwsgierigheid beide veerpoten eens op een keukenweegschaal gelegd. De oude veerpoot weegt 530gr en de nieuwe 285gr. Scheelt toch weer wat gewicht, niet ? Alhoewel .... dat voordeel weer heb ik gisteravond verspeeld door me te laten gaan aan chips :-(

Nieuw en oud