donderdag, juli 31, 2008

En zo blijven we bezig ....

Normaal gezien zou ik vandaag naar Jonathan A. rijden om de AW opnieuw uit te lijnen. Eerder deze week had ik de 4 rubbertjes vervangen die aan de kortste wielstangen zitten bevestigd, omdat die verduurd waren. Omdat ook de kogelkopjes waren vervangen door nieuwe (en die kwa in -en uitdraaien toch nooit 100% gelijk zijn) moet er dringend opnieuw uitgelijnd worden.
Nu was Jonathan gisteren bij mij op bezoek en omdat hij toch nooit kan stilzitten, had hij de AW eens grondig bekeken toen ik nog op het werk zat. Toen ik thuis kwam, had hij dan ook wat nieuws voor me : ik zit door mijn achterveerpoot, die moet dringend vervangen worden. Nou dus dat weer ! Het blijkt dat de veerpoot (nog het oud model met gaatje in om de olie erin te doen) "op" is en dat de AW daarom niet goed uit te lijnen valt en waarschijnlijk ook daardoor redelijk vlug begint te dribbelen. Dat kan natuurlijk best kloppen, tenslotte is er aan de achterveerpoot al enkele jaren helemaal niks meer gedaan en dan blijft zoiets uiteraard ook niet duren. Een nieuwe veerpoot dus. Volgens Jonathan hebben ze die bij Velomobiel.nl op voorraad en kon ik die zo gaan ophalen. Niet dus ! Heb net even met Ymte gebeld en die moeten ze dus wel degelijk maken, omdat ze niet bij alle AW's even lang zijn. Ik moet dus eerst de veerpoot opmeten om de exacte afstand tussen de 2 bevestigingspunten te weten en dan maken ze een nieuwe. Dus zullen we dadelijk de AW maar weer naar de tuin sleuren, het achterwiel er onder uit halen en de veerpoot opmeten en dat doorgeven naar Dronten. En dan maar wachten tot de nieuwe veerpoot arriveert. Ach ja, gelukkig kan ik er nog wel mee rijden, ben nog alleen aan het overwegen of ik niet een set oude voorbandjes zou leggen. De uitlijning is nu verre van ideaal en als ik daar mijn Avocets mee om zeep zou helpen ....

Heb intussen de veerpoot nagemeten en de afmetingen doorgebeld naar Dronten. Daarnet ontving ik een mailtje dat ze de veerpoot intussen al op maat hebben gemaakt en al op de post zit. De AW laat ik nu maar staan totdat-ie arriveert, dan moet ik het achterwiel maar één keer monteren/demonteren. Ja, ik weet het : ik ben een luie mens. Maar anders zou ik natuurlijk ook niet velomobielen he ;-)

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

WOEPS, ik mss waren ze toen ik die van mij bestelde nog wel op voorraad...
Excuses, had het anders in mijn hoofd.

Je kan wat mij betreft de M wel komen halen hoor, ben enkele dagen weg.

groetjes
J.

31 juli, 2008 09:30  
Blogger WFvN said...

Volgens mij heb je straks de nieuwste Flevobike Alleweder ter wereld :D

31 juli, 2008 14:01  
Blogger allewedertje said...

De "nieuwste" AW hoef ik niet te hebben, maar ik zou zo onderhand toch wel weer een velomobiel hebben waar ik probleemloos mee kan rijden ! Ik begin het allemaal een beetje moe te worden ....
Jonathan : bedankt voor het aanbod, maar je weet wat ik van het zitje vind ;-), dus toch maar liever niet, bedankt.

31 juli, 2008 15:32  

Een reactie posten

<< Home