zondag, juni 15, 2008

Bels Lijntje (slot)

Vandaag nog eens wezen kijken op hogervernoemd fietspad, dat vanaf nu kennelijk als afgewerkt moet beschouwd worden. Het opgehoopte losse grind aan de zijranden is verdwenen, het meest losliggende grind op het fietspad zelf ook. Maar het lekker rijden op een glad wegdek is dus definitief verleden tijd, helaas ! Het wegdek is nu van dezelfde kwaliteit als het stuk dat op Nederlands grondgebied ligt. Het kan allemaal best wezen dat een grindlaag op asfalt een betere bescherming biedt voor de deklaag, maar het valt dus absoluut niet te vergelijken met het fietsen op glad asfalt. Nadeel is dat de grindlaag er mettertijd ook begint te slijten, waardoor je plekken in de grindlaag krijgt waaronder het asfalt ligt. Omdat dit enkele mm's lager ligt, fiets je dus opnieuw over kleine oneffenheden. Tja, zolang de heren ingenieurs niet zelf op de fiets erop uit trekken zullen wij als fietsers blijven geconfronteerd worden met dit soort van geklungel. Eeuwige zonde !!!

Vannacht merkte ik op het werk dat de AW scheef stond. Dat kan maar één ding betekenen : lekke band. En ja hoor : er zat een doorn door de rechter buitenband. Gelukkig ben ik onderweg niet platgereden en is de band langzaam afgegaan. Nu heb ik de binnenband kunnen veranderen tijdens mijn werkuren ;-) De Avocets blijken inderdaad prima te rijden, ze hebben beduidend minder rolweerstand (maar dat had Wim Schermer al aangetoond op zijn blog). Ze blijken alleen niet meer geproduceerd te worden, volgens de laatste info die ik van Avocet in Amerika heb ontvangen. De kans dat ze volgend jaar opnieuw in productie zullen genomen worden, lijkt erg klein. Jammer ....

Het "vernieuwde" wegdek van het Bels Lijntje ....