vrijdag, juni 06, 2008

Vervangen rondellen

Toen ik het afgelopen weekend bij Jonathan was, viel mijn oog toevallig (?) op de bevestiging van de voorste wielstangen aan de binnenkant. Het haakse element aan de buitenkant zit met 2 bouten tegen de wielkast bevestigd. Aan de binnenkant zitten 2 rondellen met daarop 2 moeren. Nu zag ik dat het aluminium van de wielkast scheurtjes vertoonde thv de bouten. Ik veronderstel dat daar nogal wat krachten op inwerken en dat de rondelletjes die er aanvankelijk op zaten, wat te klein waren. Vandaag heb ik die eindelijk maar eens vervangen door grotere rondellen, die de kracht wat beter verdelen en hopelijk zullen voorkomen dat het aluminium verder scheurt. Toch iets om wat beter in de gaten te houden ....

Het geklungel op het Bels Lijntje blijft intussen ook voortduren : eergisteren ben ik nog eens tot daar gefietst en kon ik vaststellen dat de aannemer intussen het meeste van het losliggend grind had weggeveegd. Niet alles, zodat er nog steeds een dun laagje los grind op ligt. Het grootste gedeelte werd naar de zijkanten geveegd, met als gevolg dat op het op verschillende plaatsen een soort van mini-berm vormt, zodat je niet meer kan zien waar precies het fietspad stopt. Ik ben alleen maar van knooppunt 03 tot 05 gereden, en op dat stukje alleen alkwam ik 3 fietsers tegen die een lekke band hadden veroorzaakt door kleine scherpe steentjes. Die waren uiteraard ook helemaal niet te spreken over de staat van het wegdek, ik heb hen gezegd dat ze een mail moesten sturen naar de Provincie om hun beklag te maken. Zelf heb ik daarover ook weer een mail voor gestuurd. Ingenieur Alex Bosmans van de Provincie heeft me inmiddels laten weten dat de aannemer in de fout is gegaan door geen signalisatie te plaatsen en een boete zal krijgen.
Gisteren ben ik dan tijdens mijn werkuren even bij de gemeente Turnhout binnengewipt en daar wist men mij te vertellen dat er volgende week opnieuw over geveegd zal worden en dat daarmee het laatste losliggend grind zou moeten verwijderd zijn. Zou moeten verwijderd zijn, juist ja ! Eerst zien en dan geloven !!!

De oude rondel ....

.... en de nieuwe.

2 Comments:

Blogger Bjorn said...

best aan het uiteinde van de scheurtjes met een klein boortje een gaatje boren , dat voorkomt het verder scheuren.


grtz Bjorn

06 juni, 2008 17:14  
Blogger allewedertje said...

Bedankt voor de tip. Ik wacht eerst nog wat af, tenslotte zijn de scheurtjes ontstaan doordat de kleine rondellen naar de buitenkant werden getrokken en echt "in" het alluminium zaten. Ik hou het in elk geval in de gaten !

07 juni, 2008 07:54  

Een reactie posten

<< Home