maandag, juni 02, 2008

Opnieuw naar de fietsdokter ....

Een tijdje geleden was het me al opgevallen dat de linkervoorband flink aan het slijten was. Aan de rechterkant was nog niks te zien, al had die band 1000 km meer achter de kiezen. Heel vreemd, want met het opmaken van de AW in de garage is er met de wielstangen links niks gebeurd (de herstelling was aan de rechterkant). Ik mocht van Jonathan een keer langskomen en dat heb ik afgelopen zaterdag gedaan. Hij had er ook niet meteen een uitleg voor waarom de ene band wél en de andere geen slijtage vertoont. Wat hem wel opviel was dat de linkerveer vrij veel lawaai maakte, volgens hem zou er mogelijk niet genoeg vet meer in zitten. Vreemd, want amper 1,5 jaar geleden zouden beide veerpoten uit elkaar moeten zijn gehaald en ingevet.

Aanvankelijk begon Jonathan mij uit te leggen hoe ik zo'n veerpoot uit elkaar dien te halen, maar uiteindelijk heeft hij het -op mijn verzoek- toch voorgedaan. De veerpoot bleek niet echt "droog" te staan, maar Jonathan heeft er toch wat vet bijgedaan. Nadat alles terug gemonteerd was, werkte alles weer zoals het hoort : zonder bijgeluiden. Er zit nu nog alleen een rammel achteraan (alsof er iets op en neer klappert op de bodemplaat van de achterkast) en een tik vooraan tijdens het trappen. Helemaal stil zal een AW nooit worden, dus blijven we maar zoeken naar de oorzaken ....

Op Jonathan z'n Mango heb ik zaterdag de AVOCETS FREESTYLE FASGRIPs kunnen bewonderenen. Dat zien er fraaie, snelle bandjes uit. Jonathan is er erg tevreden over, waarschijnlijk ga ik die ook bestellen voor mijn AW. Kennelijk alleen verkrijgbaar bij Sinner, de huidige producent van de Mango. Ik zal ze eens een mailtje moeten sturen ....

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Let een beetje op met het monteren van de avocets. Ze gaan mss een beetje te goed op de velg... en dus bij eerste montage gaaan ze er ook vlot AF bij oppompen.
Ben zo een binnenband kwijtgeraakt...

02 juni, 2008 19:28  
Blogger allewedertje said...

Hoezo "kwijtgeraakt" ? Tijdens het fietsen of wat moet ik me daarbij voorstellen ?

03 juni, 2008 12:31  
Anonymous Anoniem said...

de hieldraad die tijdens oppompen loste van de velg op 6 bar. De binnenband ontplofte naast mijn oor. Nu zat hij er wel niet perfect op maar meestal als je je band overal over de velg krijgt ligt hij wel goed. Bij deze moet je gewoon iets perciezer zijn.

04 juni, 2008 08:30  

Een reactie posten

<< Home