zaterdag, januari 13, 2007

Doosje kwijt + lekke band ....

Een paar dagen geleden kwam ik ineens tot de vaststelling dat één van de doosjes met materiaal vooraan aan de wielkasten is verdwenen. Ik herinner me nog dat ik tijdens de Nocturne ik met mijn linkervoet tegen het doosje aan trapte en ik tijdens één van de pauzes nog ben gestopt om eruit te halen en opnieuw vast te maken (beide doosjes zitten met klitteband vast, aan elke kant één). Dat zal dan kennelijk niet goed zijn gebeurd in het donker en ik vermoed dat het is losgeraakt wanneer we met de AW op de aanhanger terug huiswaarts reden. Onze wegen hier in België zijn zo goed aangelegd dat het op sommige stukken echt een lijdensweg is om met een aanhangwagen achter je auto aan te rijden ... Afijn, ik ben nu dus een multitool en een rol wc-papier armer, die moet ik dus nog gaan vervangen.
Gisterenmorgen onderweg naar het werk voelde ik ineens dat de AW naar links begon te trekken en jawel hoor : lekke band ! Meteen aan de kant, jasje aan gedaan (gelukkig alleen flink wat wind, maar geen regen) en zo snel mogelijk een nieuwe binnenband gestoken. Die opgepompt en verder naar het werk gereden, waar ik een kwartiertje te laat aankwam. In mijn haast was ik helemaal vergeten van de buitenband na te kijken naar de oorzaak van het lek, voor hetzelfde geld reed ik opnieuw lek, was ik me aan het bedenken nadat de band was vervangen en ik verder aan het rijden was. Maar zoveel pech had ik dus niet en ik raakte zonder problemen op het werk. Nadat ik me had omgekleed, ben ik toch maar de linkerband gaan controleren : binnenband eruit, anti-leklint eruit, de buitenband van binnen en van buiten nakijken en tenslotte het gaatje zoeken van de lekke binnenband. Bij dat laatste zat het kleine gaatje aan de buitenkant (loopvlak band), dus moest er wel iets door zowel de buitenband als het anti-leklint zijn gegaan. Ik heb zowel het lint als de buitenband aan een grondige inspectie onderworpen, maar ik heb nergens iets kunnen vinden ! Het anti-leklint dat ik gebruik is van doorzichtig plastic, je kan dus perfect alles zien als je dat tegen het licht houdt, maar dus niks gevonden. Ook in de buitenband nergens een gaatje kunnen vinden. Ook zat het lint goed in de band, nergens verdraaid of verschoven .... Vreemd allemaal. Vervelend allemaal, maar we zullen maar denken dat er ergere dingen zijn, niet dan ?