dinsdag, december 19, 2006

Batterijperikelen

Sinds ik de Perfect Moirées terug op mijn AW heb gelegd mét antileklint, ben ik gelukkig niet meer lek gereden. Veel verschil in rijgedrag voel ik niet, ik ben er zeker niet trager mee gaan rijden. Toch een hele geruststelling van je niet meer druk te hoeven maken over lekke banden, na een paar weken met niks anders dan lekke banden !
Afgelopen week viel het mij op dat als ik beide koplampen liet branden, de claxon het niet meer deed. Deed ik één lampje uit, dan weer wel. De batterij die ik gebruik is van SIGMASPORT en is 6V en 4ah. De lampjes zijn beiden 1W EVERLED's, dus die gebruiken niet veel. Nou had ik al een extra draadje gelegd tussen de drukknop op het stuur en de massa van de kuip, maar vanmorgen kon ik zelfs niet meer claxonneren met een volledig opgeladen batterij. Zelfs niet als de koplampen niet brandden. Ik vrees dat er dus ergens serieus wat stroomverlies moet zijn onderweg naar de claxon. Omdat ik gisteren ook al niet kon toeteren, dacht ik dat de batterij bijna leeg was en heb ik die aan het stopcontact gehangen, maar na minder dan 3u was die volledig terug opgeladen, dus was die verre van leeg. En vandaag dus helemaal geen claxon .... Niet goed dus.
Ik ga een dubbele draad leggen met daar een drukknopje tussen gemonteerd, zodat ik geen aansluiting met de massa kan omzeilen. Ik heb ook een 2e batterij gekocht, die ik alleen voor de claxon ga gebruiken (ze zijn erg licht, iets van een 400 grs). Ik ga vanmiddag even bij de elektrozaak langs voor een drukknopje en wat draad en dan ga ik aan de slag. Tegen de Oliebollentocht zou ik toch graag willen dat de AW weer tiptop in orde is.