vrijdag, december 01, 2006

Toeterproblemen

De laatste weken heb ik wat problemen met de claxon van de AW. De helft van de tijd reageert de claxon niet wanneer ik het knopje op mijn stuur induw. Aanvankelijk dacht ik dat het aan de claxon zelf lag. Ik heb recentelijk de claxon vervangen door eentje van Suzuki. Maar omdat die niet genoeg herrie maakte naar mijn zin, heb ik vorige week een toetertje besteld bij Velomobiel.nl. Hun claxon heeft gaatjes in de bovenkant (die van Suzuki aan de zijkant), mogelijk maakt die meer herrie. Eind vorige week heb ik de claxon van Velomobiel.nl geprobeerd, maar die deed dus helemaal niks. Je hoorde alleen wat geklik als je het knopje induwde. Batterij nagekeken, maar die bleek volledig opgeladen te zijn en de Suzuki claxon deed het wél. Dan het knopje maar eens van de stuurknuppel gehaald om te kijken of daar iets aan mankeerde. Het viel mij op dat er maar één draadje langsheen de stuurknuppel omhoog gaat naar het knopje, als je die induwt komt er een palletje tégen het metaal van de stuurknuppel en zorgt zo voor contact. Daar was dus ook niks mee. Dan maar de bedrading nagekeken, maar ook daar heb ik niks onregelmatigs kunnen vinden. Vreemd allemaal .... Het zou kunnen dat de vochtigheid van de garage waar de AW in wordt gestald voor wat problemen zorgt (de garage is onverwarmd), maar daar wordt hij al járen ingestald en dat heeft nog nooit eerder voor problemen gezorgd. Vervelend is het wel, vooral als je gaat inhalen : als ik nu een keer of 10 het knopje induw, heb ik misschien 1 keer getoeterd. Dat betekent in praktijk flink afremmen en maar hopen dat de claxon het doet. Ik zou echt niet meer weten waar ik nog zou moeten zoeken achter de oorzaak van dit euvel. Ik heb enkele dagen geleden een mailtje hierover naar Velomobiel.nl gestuurd, maar tot op heden nog geen antwoord gehad .... Misschien dat ik een ander soort van drukknopje of schakelaar kan installeren met dubbele draad of zo ....