dinsdag, december 05, 2006

Lekke band nr 4 ?

Toen ik vanmorgen na mijn nachtdienst de AW uit de garage op het werk haalde, kon ik vaststellen dat de linkervoorband alweer wat platter stond. Gelukkig heb ik altijd een klein handpompje bij me, waarmee ik de band wat bijpompte en dan naar huis kon rijden.
Thuisgekomen de binnenband er voor de zoveelste keer weer uit gehaald en op zoek gegaan naar een lek. Niks, nergens iets te vinden. De binnenkant van mijn buitenband bekeken (waar dus nog steeds die vinyl tape in kleeft) : ook niks. Nergens een gaatje, of stukjes vuil of zoiets dergelijks te vinden. Dan de binnenband maar wat harder opgepompt en in de regenton gehouden : nog steeds niks, nergens ook maar het kleinste belletje te bespeuren ! Nou ja, hoe kan dat dan toch ??? De binnen -en buitenband dan maar terug op z'n plaats gestoken en op 4 bar gepompt. Na een uurtje of zes, stond de band weer wat platter. Zelfde procédé herhaald, en alweer zonder resultaat. Nou moe ! Ik begon het allemaal een beetje beu te worden en heb uit pure frustatrie maar ineens een nieuwe binnenband gestoken. Die heb ik opnieuw op 4 bar opgepompt en nou ben ik eens benieuwd voor morgenvroeg !
Om nu te gaan zeggen dat de Perfect Moirées niet lekbestendig genoeg zijn, is wat overdreven. Tenslotte heb ik rechts vooraan net dezelfde band liggen en die is nog geen één keer lek gegaan. Maar de linkse .... Dat is nu al de 4e keer in iets van een 1600 km, dat wordt me stilletjes aan iets teveel van het goede .... Ik heb nog een setje Big Apples liggen, ik denk dat ik die maar eens van onder het stof vandaan ga halen ....

2 Comments:

Blogger WFvN said...

Is niet je ventiel lek?
Heb je de band ook al eens onder water gehouden om het lek te vinden? (en als je dat doet, altijd flink ver oppompen en de band steeds oprekken)

05 december, 2006 22:09  
Blogger allewedertje said...

Nope, het ventiel was het ook niet. Ik had de binnenband flink ver opgepompt en dan helemaal onder water gehouden, inclusief ventiel, maar nergens belletjes te bespeuren. Afijn, ik ben net mijn AW gaan checken en de nieuwe band staat nog knoerhard, dus hopelijk ....

06 december, 2006 09:46  

Een reactie posten

<< Home