zondag, december 10, 2006

Lekke band nr 5 + herfsttocht

Eergisteren avond was het weer zover : ik was richting Dessel gefietst om Johan C tegemoet te rijden die kwam overnachten ivm de herfsttocht en toen we samen terugreden, kreeg ik ondeweg een lekke band. Deze keer voor de verandering niet de linker, maar wel de rechter voorband. Het was een vrij groot gaatje, de band liep vrij snel leeg. Meteen mijn laatste reservebinnenband gelegd en naar huis gereden. Dat was de spreekwoordelijke druppel : thuisgekomen de Perfect Moirées eraf gehaald en meteen vervangen door een setje nieuwe Big Apples. Hoewel het de eerste keer sinds jaren was dat ik onder het fietsen een lekke band kreeg, was dit het 5e lek van de Perfect Moirées op 1730km. Dat is met iets teveel van het goede ! Misschien dat ik deze banden nog ooit ga proberen mét anti-leklint, maar voorlopig speel ik liever op zeker met de Big Apples.
Gisteren was het dan de -verschoven- herfsttocht die hier in Ravels begon. Hoewel het vrijdag pas laat op de avond stopte met regenen, was het zaterdag gelukkig mooi weer. In totaal daagden er 18 deelnemers op, waarvan het merendeel velomobielen (11 stuks in totaal). Zelfs Ymte van Velomobiel.nl was vrijdag helemaal van Dronten komen aanfietsen om op zaterdag mee te rijden , ik vond het een hele eer !
In totaal werd een tocht van iets meer dan 65km gefietst, met 2 keer een ingelaste halte, de stop voor één lekke band niet meegerekend. De route liep deels over Belgisch, deels over Nederlands grondgebied en omdat niemand echt uit de streek afkomstig was, werd de tocht in het algemeen als heel mooi ervaren. Het weer was prima om te fietsen, een beetje kouder dan eerder deze week, maar droog en maar een klein beetje wind. Fotoos van de tocht kun je
hier vinden.

Groepsfoto net voor de start onder de brug in Ravels