woensdag, november 15, 2006

Lekke band nr 3

Het blijft dus maar duren, gatverdegatverrr .... ! Nadat ik gisterenochtend de binnenband had geplakt en tape in de binnenkant van de buitenband had geplakt, ben ik er helemaal mee naar Brasschaat gefietst (zaterdag as. wordt daar een medeligger van de Gentse Liggers begraven en ik wilde alvast verkennen of dat helemaal via het jaagpad te bereiken is). Heen en terug iets van een 90 km, zonder problemen, niks gemerkt van een lekker wordende band. Omdat ik vannacht moest werken, ben ik gisterennamiddag een paar uur gaan slapen. Tegen de avond voor alle zekerheid nog even de linkervoorband gaan checken en ja hoor : die was dus alweer afgegaan ! Verdorie nogantoe !
Opnieuw binnenbandje eruit en een gaatje gevonden, op nog geen halve centimeter naast het eerste plakkertje. De buitenband er voor de afwisseling nog maar eens afgehaald en nog eens grondig nagekeken op penetrerende voorwerpen, maar ook deze keer helemaal niks gevonden. Ik begon intussen al wel te twijfelen of ik het plakkertje de eerste keer wel op het gaatje had geplakt ....
Afijn, deze keer dan maar een iets groter plakkertje geplakt, de band opgepompt tot net boven de 4 bar en afwachten maar. Vanmorgen toen ik op het werk vertrok stond de band nog knoerhard, dus hopelijk hebben we het nu voorlopig wel gehad. Genoeg geplakt (en gevloekt) de afgelopen dagen !