dinsdag, november 14, 2006

Lekke band 2

Ja hoor, vanmorgen was het weer zover : toen ik wilde vertrekken, was de linkervoorband opnieuw lek. Gatverrrr ! Binnenband eruit gehaald en op dezelfde plaats opnieuw een klein gaatje aangetroffen. Deze keer de buitenband aan een héél nauwkeurig onderzoek onderworpen, zowel de buiten -als de binnenkant, maar niks kunnen vinden. Ik ben zelfs met een watje over de binnenkant gegaan, maar zelfs dat leverde niks op. Aangezien het gaatje opnieuw aan de zijde van het loopvlak van de buitenband zat, heb ik aan de binnenkant van de buitenband vinyltape geplakt. Niet echt een antileklint dus, maar hopelijk voorkom ik zo straks of morgen opnieuw hetzelfde ongemak. Kwa rijgedrag denk ik niet dat ik veel verschil zal merken, daar kom ik vanzelf wel achter.
Wat m'n verzet betreft, heb ik nu de ideale combinatie gevonden (voor zover iets als "ideaal" bestaat natuurlijk). Ik rij nu al een paar dagen met 48-tands voor en 18 achter, wat maakt dat ik nu voor mijn normaal tempo (rond de 33 km/u op de teller) in 7e versnelling trap. Ik word dan wel min of meer "verplicht" van een hogere frequentie te trappen, maar dat kan geen kwaad zullen we maar denken. Vetrekken vanuit stilstand gaat nu in 3e, wat maakt dat ik nog 2 versnellingen lager kan om bergop te fietsen. Ik merk wel dat de 7e versnelling iets meer lawaai maakt dan de lagere versnellingen. Of dat komt omdat ik nog niet eerder in 7e heb gefietst weet ik niet, de Nexus naaft gaat nu in elk geval al méér dan 10.000 km mee zonder problemen. Hij is laatst tijdens de aanpassingen in Dronten nog uit elkaar gehaald om gesmeerd te worden (voor de eerste keer !) en zag er nog prima uit. Ze stonden er zelfs van te kijken, want iedereen raadde me de Nexus naaf af. Ik heb in elk geval nog steeds geen spijt van mijn keuze.

1 Comments:

Blogger WFvN said...

Vervelend, die lekke banden. Ik hoop voor je dat het nu voorlopig afgelopen is.

Wat betreft je naaf: erg prettig/fijn dat die het goed houdt. 10.000 kilometer is al een mooie hoeveelheid kilometers. Ik vraag me af hoeveel 'normale' fietsen zoveel kilometers maken.

14 november, 2006 19:33  

Een reactie posten

<< Home