woensdag, november 22, 2006

20.000 km op de teller

Vandaag ging de teller van m'n Alleweder over de 20.000km. Dat betekent dat ik er de afgelopen 2,5 jaar toch flink wat kilometers mee heb gereden (ik heb de AW gekocht eind 2002, maar hij heeft intussen ook 20 maanden stil gestaan toen ik het Midden-Oosten zat). Kilometers met flink wat plezier, dat kan ik je wel verzekeren. Ik weet niet hoeveel kilometers de Alleweder bij zijn vorige eigenaars heeft gemaakt, het zou eiglijk wel eens interessant zijn om dat te achterhalen. Er zijn voor mij nog minstens 2 eigenaars geweest, maar ik heb geen ideel hoe lang en hoe ver die er mee hebben gereden. Niet dat ik denk dat de AW in de buurt van de Quest komt die nu al méér dan 100.000 km, maar het zou toch al wat kunnen zijn ....
Toch vreemd, als je bedenkt dat ik bij mijn eerste proefrit allesbehalve enthousiast was over de Alleweder (meer daarover kan je hier lezen). Maar ik ben er nog altijd uiterst tevreden mee. Niet dat hij perfect is, maar dat bestaat natuurlijk ook niet. Maar hij komt wel meer en meer in de buurt : het stoeltje is perfect, de aandrijving is zo goed als onderhoudsvrij, vering is okee, maar zou iets stugger mogen, vooral vooraan (hoorde al een paar keer bij bochten nemen de bovenkant van de band tegen de wielkasten schuren). Dakje heb ik niet meteen nodig, alhoewel een opstaand ruitje wel handig zou zijn voor als het echt begint te vriezen. Tja, je bent natuurlijk nooit uitgeklust, al ben ik niet bepaald een tweede Wilfred ;-). Voorlopig ben ik nog dik tevreden met m'n Alleweder.

Op naar de volgende 20.000 ?