zondag, november 19, 2006

Afscheid van Ward


Op 10 november ll. heeft ons jongste lid van de
Gentse Liggers , Ward De Meyer, een einde gemaakt aan zijn leven. Persoonlijk heb ik hem nooit gekend, alleen heb ik via het forum zijn berichten gelezen. Ook al heb ik hem nooit ontmoet, als medeligger schept zoiets toch iets van een band, zo groot is het ligfietswereldje nu eenmaal niet ....
Gisteren werd hij begraven in Brasschaat. Omdat ligfietsen een passie van hem was, waren er een hoop ligfietsers aanwezig. Na de uitvaartdienst werd Ward begeleidt door ligfietsers die voor en achter hem naar het kerkhof reden. Voorop reden velomobielen, gevolgd door de andere ligfietsen. Het was één van de meest vreemde ervaringen ooit, om zo met je velomobiel in een lijkstoet mee te rijden, dat kan ik je wel verzekeren. Op het kerkhof werd dan aan iedereen de gelegenheid geboden om op je eigen manier afscheid van Ward te nemen .... Ik kan alleen maar hopen dat Ward nu eindelijk de rust heeft gevonden die hij kennelijk hier tevergeefs heeft gezocht ....

Meer fotoos vind je hier

3 Comments:

Blogger WFvN said...

Ik krijg toch weer een beetje waterige oogjes bij het lezen van dit topic en het zien van de foto's

19 november, 2006 15:05  
Blogger allewedertje said...

Tja, het nemen van fotoos op dergelijke gebeurtenissen ligt altijd wat gevoelig. Ik wist van tevoren niet goed of ik al dan niet fotoos zou trekken, maar had uiteindelijk besloten van te stoppen als iemand er een opmerking over maakte. Wanneer de "stoet" voorbij kwam, hoorde ik één van de liggers zeggen dat het niet gepast was en heb ik de camera maar opgeborgen.

19 november, 2006 20:46  
Blogger Unknown said...

4 years ago, still not forgotten...

09 november, 2010 22:43  

Een reactie posten

<< Home