maandag, november 13, 2006

Lekke band

Toen ik daarstraks even naar het Gemeentehuis wilde rijden om mijn nieuwe identiteitskaart op te halen, kon ik vaststellen dat de linkerband vooraan plat stond. Ik rij sinds de Alleweder is "vernieuwd" met 2 Perfect Moirées van Vredestein vooraan, en totnogtoe bevalt dat prima. Ze maken inderdaad wat meer geluid op nat wegdek (een soort van "zingen", maar zeker niet storend vinnik zelf) en kwa grip moeten ze zeker niet onderdoen voor de Big Apples waarmee ik voordien reed. Alleen de lekbestendigheid zal zich nog moeten bewijzen .... Meteen de binnenband er maar uit gehaald en een klein gaatje gevonden aan de buitenkant (loopvlak). Op of in de buitenband heb ik niks kunnen terugvinden, maar het kan natuurlijk ook een steentje zijn geweest dat er ondertussen is uitgevallen. Ik heb gisteren nog iets van een 50 km gefietst en onderweg in elk geval niks gemerkt, het was dan ook geen groot gaatje.Vlug een nieuw binnenbandje gestoken en opnieuw opgepompt.
Ik mag anders helemaal niet klagen kwa lekke banden, want totnogtoe ben ik onderweg nog nooit lekgereden. Wel is het nu de 3e of 4e keer in totaal dat ik mijn Alleweder met platte band in de garage aantref, zeker geen reden tot klagen dunkt me !
Ik heb nu iets minder dan 500 km met de Perfect Morées gefietst, hopelijk is dit geen voorbode van nog meer lekrijden, want anders zwiep ik ze er allebei af en vervang ik ze door de Big Apples !