vrijdag, oktober 27, 2006

Bijna klaar ....

Gisteren waren met het zitje naar Dronten gereden, waar de bevestiging ervan zou aangepast worden. Aangezien we alleen het zitje maar moesten meenemen, had ik van tevoren goed opgemeten hoeveel ruimte er nog voor/achter en boven/onder beschikbaar was in de AW als de zit op de juiste plaats zat. Theo had maar een half uurtje nodig om de aanpassingen te maken en vertelde me dat het stoeltje nu maar nét zou passen, maar wel een graad of 10° meer achterover helde. Prima wat mij betrof, alleen maar hopen dat het inderdaad nog zou passen.
Thuisgekomen meteen gepast en jawel hoor : het stoeltje paste net, achteraan kon je geen vinger meer steken tussen de beugel en de wielkast. De zithoek was ook lekker, alleen zat ik iets te diep en te ver naar achteren : de achterkant van mijn hoofd bevond zich maar iets van een halve cm van de bovenkant van het instapgat, niet echt goed dus. Geen probleem, gewoon de achterkant van de constructie wat verhoogd (met 1,3 cm om precies te zijn) en dat beviel nog beter : het zicht was iets beter en mijn hoofd zat ver genoeg naar voren. Ik ben er gisteren iets van een 1,5u mee gaan fietsen en het stoeltje zit perfect. Wel is de traphoek iets veranderd, wat ik merk aan mijn kuiten, maar niks onoverkomelijks. Het enige dat ik nu nog moet doen is een permanente verhoging voor de zitconstructie verzinnen, want nu ligt daar een houten inlegplankje van een Ikea-cd kastje in, niet echt ideaal dus ....
De laatste bestickering werd gisteravond nog net voordat het donker werd aangebracht, dus dat is ook klaar. Wel vreemd is dat op er een paar stickers een aantal kleine luchtblaasjes zijn ontstaan. Eergisteren heeft vrouwlief alle blokjes op de zijkanten geplakt en goed aangestreken, gisteravond konden we vaststellen dat een stuk of 5 blokjes toch luchtbelletjes hadden. Deze keer hebben we de stickers heel gelaten en over de popnagels heen geplakt (de vorige keer hadden we gaatjes voor de popnagels gemaakt), maar daar kan het volgens mij niet aan liggen, want anders zouden alle blokjes die over de popnagels heen zijn geplakt, belletjes moeten hebben. Heel vreemd in elk geval ....
De claxon heb ik gisteravond ook vervangen door een nieuwe, de oude bleek dus inderdaad gewoon kapot te zijn (en de nieuwe een hoop herrie te maken !). Wel is de nieuwe een zwarte en valt dus iets meer op vooraan onder de neus, ik weet nog niet of ik die zo ga laten of die ook maar een grijzige kleur geef. We zullen wel zien ....
Als het weer een beetje mee zit, maak ik vandaag of morgen wat fotoos, en als het dan Blogger nog wat meezit, zullen die hier nog te bekijken zijn ook ;-)

1 Comments:

Blogger Rob Broek said...

Hallo Tihamér,

Ik zie dat het gelukt is met de banner ! Ziet er mooi uit.

Groeten,
Rob Broek

02 november, 2006 16:31  

Een reactie posten

<< Home