zaterdag, oktober 21, 2006

Weer een "eerste" rit ....

Gisteren voor het eerst in 7 weken opnieuw naar het werk ge-allewederd en me weer als een klein kind met een nieuw speeltje gevoeld : de Alleweder heeft nog nooit zo lekker gereden als nu. Lekker stil met de nieuwe ketting, wielen terug goed uitgelijnd en vergeleken met de afgelopen weken en flink stuk sneller. Uiteraard wel een paar aanpassingen gedaan. Onderweg naar het werk kwam ik er vrij snel achter dat ik te ver naar achteren zat. Op het werk aangekomen het stoeltje één gaatje naar voren gezet. Van het werk naar huis vonnik dat nog niet echt optimaal, dus thuis aangekomen, het stoeltje opnieuw één gaatje vooruit gezet. Dat kon nog nèt, de voorkant ervan ging met moeite tussen de wielkasten. Met de zit in die positie moest ik uiteraard ook weer een ritje maken, maar toen vonnik weer dat ik te ver naar voren zat. Dus uiteindelijk toch maar weer één gaatje terug naar achteren .... Van de zithoek ben ik ook niet echt tevreden, die zou groter moeten.
Ook de claxon bleek het niet meer te doen : toen ik gisteren naar huis fietste en op het jaagpad een paar keer fietsers inhaalde, hoorde ik hem zelf maar amper, zodat ik genoodzaakt was van te roepen. Heb me dan tijdens het voorbijrijden maar verontschuldigd dat mijn toeter het niet deed, vervelend. Thuisgekomen de neus even verwijderd en de bedrading eens nagekeken en omgedraaid, maar dat maakte geen verschil : hij klonk heel zwak en dof.
Even een belletje gedaan naar Theo van Velomobiel.nl en hem gevraagd of de zithoek van het stoeltje nog kon aangepast worden en of hij de claxon ook had uitgetest. Ja en nee dus. Gelukkig kan ik alleen met het stoeltje langskomen en hoef ik niet de hele AW mee terug naar Dronten te brengen en volgens hem was de claxon ofwel kapot ofwel had ik stroomverlies. Dat laatste moet ik nog eens nameten, maar dat zou me eerlijk gezegd verwonderen. Omdat ik gisterenmiddag toch nog bij een motorzaak moest zijn, had ik daar het probleem van de claxon ook eens voorgelegd, en daar zeiden ze meteen dat die waarschijnlijk gewoon kapot zou zijn. Heb daar maar meteen een nieuwe besteld, wat niet zo simpel bleek omdat 6V claxons haast niet meer gebruikt worden (alles is standaard 12V). Volgende week zou die binnen zijn ....
Kwa bestickering ben ik er nog niet uit. Er komt terug een ronde logo-achtige sticker in het midden van de zijkant, dat is het punt niet. Ik wil alleen terug wat bestickering naar voren en naar achteren op de zijkant, zodat bij duisternis andere weggebruikers ook meteen de lengte van de AW kunnen inschatten. Maar ik wil dus iets anders dan de laatste keer. We zijn volop aan het experimenteren met papieren driehoekjes en vierkanten, maar ik heb nog niet echt de combinatie gevonden waarvan ik zeg "Dat is het !". Blijven proberen dus maar ....

4 Comments:

Blogger WFvN said...

Gefeliciteerd met je (ver)nieuw(d)e fiets.

Wat betreft die claxon, ik kon het niet helpen om direct een link te leggen met iets anders bekends uit België: "Ik moest kloppen want de bel doet het niet"

Als het gaat om het laten inschatten en wat je op de zijkant moet zetten, je zou natuurlijk een enorme pijl met 2 punten aan beide uiteinden kunnen maken van voor naar achteren met grote cijfers erboven die de afmetingen aangeven ;-)

Maar we wachten ook nog altijd op foto's uiteraard :-)

21 oktober, 2006 12:30  
Blogger allewedertje said...

Wilfred, ik zou het momenteel écht niet weten *zucht*. Het is maar : eenmaal dat je die reflecterende stickers hebt geplakt, haal je die er niet zo 1-2-3 meer af, dus het moet wel een beetje goed zijn van de eerste keer. Ook zit je natuurlijk met de popnagels, met een vlakke zijkant kan je al veel meer kanten uit.
Fotoos volgen uiteraard, àls blogger ze dan ook plaatst. Bij de post van vandaag wilde ik ook een fotootje van het nieuwe stoeltje plaatsen, ik kreeg hem ook wel ge-upload, maar hij gaf ze dus opnieuw niet weer op de blog zelf.

21 oktober, 2006 15:12  
Blogger WFvN said...

Ik heb die fotoproblemen ook vrij vaak gehad. Tegenwoordig verklein ik eerst de foto's naar 1024 pixels breed voordat ik ze upload. Verder werk ik met het 'html-scherm' (Edit HTML tabblad) en niet meer met het 'what you see is what you get'scherm (Compose tabblad). Dat scheelt ook flink wat ellende als je een foto verplaatst; bij de laatste verdwijnt de link naar de grote afbeelding; vrij irritant.

Wat betreft die stickers en popnagels: als je niet van die dikke reflectiestickers van 3M hebt maar het dunne folie-stickervel van vergelijkbare dikte en materiaal zoals de stickers die je op je Alleweder had, dan kunnen die door een goed stickerbedrijf gewoon strak worden aangebracht over de popnagels!

Bij mij hebben ze gewoon over de popnagels gestickerd. Daarbij hebben ze met een scherp mesje een klein sneetje geprik op de popnagel waar lucht kon ontsnappen. Zo hebben ze door richting de popnagels te strijken, de lucht tot strak tegen de popnagels weg weten te krijgen. Dat betekent dus wel popnagel voor popnagel afwerken maar het resultaat mag er zijn! Alleen als je een rand van een sticker op een popnagel laat uitkomen kan ik me voorstellen dat dat minder gelukkig uitpakt maar dan zou je nog kunnen overwegen om dan het stukje sticker op de popnagel weg te snijden zodat het stickervel alleen strak op de body gekleefd zit.

21 oktober, 2006 17:52  
Blogger allewedertje said...

Verkleinde fotoos heb ik ook al geprobeerd, maar dat maakt geen verschil : noch op het HTML tabblad noch op het Compose tabblad kan je een foto posten. Des te vreemder daar ik op de blog van mijn XP totaal geen problemen heb/heb gehad met het plaatsen van fotoos. Begrijpen wie begrijpen kan ....

22 oktober, 2006 21:09  

Een reactie posten

<< Home