donderdag, september 28, 2006

Toch geen ligfietsvakantie ....

De aangekondigde (en erg naar uitgekeken) ligfietsvakantie is dus niet doorgegaan, om reden dat de problemen met de aandrijving van de Kettwiesel nog niet echt opgelost blijken te zijn. De vriend waar we de trike bij hebben gekocht, heeft wel de aandrijflijn verbeterd (de ketting liep oorspronkelijk volledig onder het stuur door, nu tussen het stuur en het zitje), maar het extra geleidewieltje bleek te groot en ik bleek er ook op te zitten als ik op het stoeltje zat. Geen Kettwiesel dus, mijn Stratus XP had alweer een kapotte spaak achteraan en was ook nog niet klaar en mijn FAW .... tja, laten we het daar nu maar even niet over hebben. In elk geval kwam het erop neer dat ik vorige week geen enkele van de 3 liggers ter beschikking had. Uiteindelijk heeft vrouwlief een voorstel gedaan waar ik ook wel mee kon leven en zijn we uiteindelijk samen voor een paar dagen naar Kronenburg in Duitsland gegaan. Wel ging uiteraard de MB mee, want zonder fiets ga ik helemaal niet met vakantie. Daar had ik sinds ik terug ben van het Midden-Oosten nog geen 3 keer op gefietst, maar ik heb toch een paar heerlijke dagen beleefd in Duitsland ! Ik ken de regio al een paar jaar, maar het was toch aangenaam om vast te stellen dat het nog steeds een heerlijke streek is om te fietsen, vooral voor de MB (geen verboden toegangen zoals al op veel plaatsen). Heb er verschillende uren in het bos versleten zonder ook maar iemand tegen te komen, heerlijk gewoon !

Omdat dit een blog is over mijn AW, toch nog even de laatste stand van zaken : ik belde gisteren naar de garage om te horen hoe ver ze ermee stonden, en daar vernam ik dan dat de kuip al in de grondlaag stond. Normaal gezien zou al het spuitwerk eind vorige week klaar zijn moeten geweest, maar de spuiter had erop gestaan van de kuip een paar dagen in de grondlaag te laten staan, om te kijken of de laag voldoende hechtte. Ik weet dat het spuiten van alu moeilijker en lastiger is, ik hoop alleen maar het onderhand zo allemaal klaar zal zijn.

Grrr, wilde opnieuw een foto posten, maar dat blijkt - alweer- niet te kunnen ! Denk dat ik stilletjes eens naar een andere blog ga uitkijken, eentje met minder problemen dat deze van blogger.com. Iemand suggesties ???