donderdag, oktober 19, 2006

Jahaa, het is een rode Alleweder !!!

Vandaag kon ik eindelijk de Alleweder ophalen in Dronten. Ik had afgelopen zaterdag al een mailtje van Velomobiel.nl ontvangen dat-ie klaar stond, maar die dag moest ik werken. Vandaag een dagje verlof genomen en heen -en weergereden naar de Flevopolder.
Ze hebben flink wat werk gehad met mijn lijstje, maar het resultaat is er dan ook naar : voor het ICE stoeltje hebben ze een alu constructie gemaakt en die zit er dus nu in en is nog verstelbaar ook (vooruit/achteruit). De kettingkast is nu ook rond gemaakt, zoals ik eiglijk al een hele tijd had willen hebben. Er is een bijkomende bodemplaat gemonteerd, die met 3 bouten is bevestigd en dus makkelijk verwijderbaar is in de zomer. Verder werd de AW opnieuw uitgelijnd, voorzien van 3 nieuwe bandjes (achteraan een Schwalbe BA en vooraan 2 Perfect Moirées van Vredestein die ik al had liggen) en werd de kettingkast bovenop de achterbrug smaller gemaakt (die liep tegen het wieldoekje aan). Verder werd de batterij bovenop de wielkast bevestigd en de vering en de remmen nagekeken. Ook werd er een nieuwe ketting geplaatst en werd het 65-tandsblad vooraan vervangen door een 52-tands (in combinatie met een 16-tands kransje op de achternaaf, wat volgens de berekening van Ymte prima zou moeten werken voor mij).
Ik heb er alleen in Dronten maar een blokje rond mee kunnen rijden en ik had de indruk dat ik wat hoger zit op het nieuwe stoeltje. Op zich geen probleem, al hoop ik dat ik niet te hoog zit als ik het zeiltje moet gebruiken, dat ik er maw. niet tegenaan zit. Daar kom ik één van deze dagen vast wel achter. Verder zou het stoeltje wat mij betreft ook nog iets meer achterover mogen kantelen, maar veel speling is daar niet meer voor, want de achterkant komt nu al bijna tegen het gat boven de achterste wielkast. Morgen weer lekker naar het werk Allewederen, eindelijk !
Fotoos volgen nog.