maandag, augustus 14, 2006

BBQ-tocht

Vanavond na mijn late shift rij ik met de FAW naar Zutendaal, waar morgen een BBQ-tocht voor velomobielen wordt gereden. De tocht zelf is iets van een 150 km, dat zal meteen de langste afstand worden die ik ooit in één ruk met de FAW zal hebben gereden. Voor de rit hebben in totaal 8 velomobielers ingeschreven, ik hoop dat ik een beetje kan volgen, bedoeling is een kruissnelheid van 30 km/u aan te houden.
Mijn vrouw gaat vanmiddag al met de wagen + aanhangwagen met daarop haar Kettwiesel naar Zutendaal, die gaat morgen de familietocht van 40 km meefietsen. De groep die de familietocht meefietst is groter, maar daar zitten dan ook kinderen bij aardoor het tempo dus wat lager ligt.In elk geval zou de tent vanavond al opgesteld moeten zijn als ik aankom. Luxe !

Ik schat dat de rit naar Zutendaal iets van een 80 à 90 km enkel is, precies weet ik dat niet omdat je op geen enkele routeplanner het jaagpad kunt ingeven. Woensdag fiets ik dan terug van Zutendaal en dan zal de FAW helemaal worden afgebroken. Die gaat dan op zaterdag naar Velomobiel.nl waar ze een paar stukken van de kuip gaan vervangen. Volgende week maandag breng ik die dan binnen in de garage, waar ze hem zullen uitdeuken en opnieuw opspuiten. Ik ben nog niet 100% zeker van de kleur, maar het wordt waarschijnlijk opnieuw een rode tint. Dat zie ik maandag wel als ik hem binnenbreng in de garage.