maandag, augustus 21, 2006

Naar de garage ....

Afgelopen zaterdagvoormiddag was ik met de volledig uit elkaar gehaalde FAW naar Dronten gereden om nog wat kleine verbouwinkjes te laten uitvoeren voordat-ie gespoten wordt. In het midden boven de ingang van het trapgat zaten 2 lelijke gaten, daar werd door Allert netjes een nieuw klein stukje alu over geplaatst. De alu bevestiging van de oude spatlappen werd ook verwijderd en de gaatjes netjes dichtgepopt. Het achterplaatje (die omgedraaide druppelvorm)dat ik ook graag wilde vervangen, is uiteindelijk blijven zitten, omdat het kennelijk nogal wat in heeft om dat te vervangen. De kreukels aan de onderkant van dit plaatje werden met een speciale tang wat plat gemaakt.
Dat maakte dat ik deze voormiddag nog 3 witte vierkant-stickers diende te verwijderen, wat niet echt vlot ging. In tegenstelling tot de andere blokken scheurden er telkens kleine stukjes af, zodat het toch nog een prielwerk werd. Het visje op de achterkant heb ik er ook maar af gedaan, dat bleek er uiteindelijk maar op gekleefd te zijn. Ook heb ik de bak langs de onderkant goed schoongemaakt, er kwam nog een flinke berg zand uit !
Vanmiddag dan naar de garage gereden, waar werd besproken welke gaatjes nog dichtgemaakt moesten worden voor het spuiten en natuurlijk een kleur kiezen. Ik had het liefst een lichtere versie rood gehad van hetgeen ik had, maar dat hadden ze niet. Ja, ze kunnen natuurlijk elke bestaande kleur maken/leveren, maar dat scheelt weer flink in de portemonnee. Het is uiteindelijk geen metallic-rood geworden, maar een soort van "gewoon" rood zeg maar, vergelijkbaar met het rood van de Mango. Deze kleur had ook als voordeel dat daar al wat vernis inzat, die is dus ook duurzamer en makkelijker te onderhouden.
Ze gingen zelf de oude laklaag verwijderen ( oef !) en ook zoveel mogelijk deuken wegwerken. En daarna dus opspuiten. De neus breng ik later deze week binnen, want die was ik natuurlijk vergeten mee te nemen.
Intussen ben ik nog druk bezig met te bedenken wat voor soort van bestickering ik erop wil hebben. Ik wil deze keer iets anders dan het Monster Inc.-logo en ook iets originelers dan gewoon maar witte vierkantjes. Gelukkig hebben we nog even de tijd om vanalles uit te proberen, ben op de computer volop aan het uittesten. Wordt vervolgd !