woensdag, augustus 16, 2006

En opnieuw terug van weggeweest.

De regen is de grote spelbreker geweest de afgelopen dagen. Eergisteren is zo hard beginnen regen in de voormiddag en dat blééf maar duren. Uiteindelijk regende het zo goed als aan één stuk door, met een hoop wateroverlast als gevolg. Mijn plan om de avond voordien naar Zutendaal te fietsen is dan ook letterlijk in het water gevallen. Ik ben dus maar dinsdagochtend in de FAW geklommen en richting Zutendaal getrokken. Alles was grijs toen ik vertrok en ergens halverwege is het natuurlijk beginnen regenen. Tegen de middag was ik waar ik wezen moest en was ik net op tijd om bij aan te schuiven om een lekkere portie spagetti te eten. Ondanks het slechte weer had niemand afgemeld, zodat de deelnemers voor de familietocht één voor één binnendruppelden. Er waren allerlei soorten fietsen, verschillende ook met fietskar. Mij viel ook de beurt van 2 kinders in een karretje te mogen voortrekken, ik kan je verzekeren dat het gewicht van de FAW + kinderkar met lading met momenten een beetje teveel van het goeie is in het heuvelachtige Limburg ! De regen heeft ook grotendeels de familietocht wat verpest, uiteindelijk zijn we maar bij één speeltuin gestopt voor een drankje (toen hadden we even wat zon), de tweede speeltuin werd vanwege het slechte weer overgeslagen. De BBQ 's avonds was uitstekend : lekker en voldoende eten an aangenaam gezelschap, meer moet dat voor deze mens niet zijn.
Vanmorgen dan terug naar huis gereden, opnieuw met een grijze lucht, maar deze keer wel droog thuis gekomen. Halvewege opnieuw een lekke band, deze keer rechts voor (en deze keer geen doorn, maar wel een scherp steentje). Ik heb nu met elke BA vooraan 2 keer lek gereden op bijna 8.700 km, dat valt mij nog reuze mee. De banden zijn nu echt zo goed als op en zullen dan ook vervangen worden.

Omdat het zonnetje er tegen de middag even doorkwam, zijn we thuis maar meteen begonnen aan de verdere afbraak van de FAW. Hetgeen er nog zat van bestickering op de zijkanten ging er redelijk vlot af na die even in de zon te laten liggen, we hebben gelukkig geen andere hulpmiddeltjes moeten gebruiken. Verder is er alles afgehaald wat er af te halen valt, alleen het stuur en het zitje zitten er nu nog in. Het zitje zit bovenaan met een boutje en een moertje vast en dat draait "zot", zodat ik die er niet uit kreeg. Dat zal dan zaterdag bij Velomobiel.nl moeten gebeuren. In totaal heb ik totnogtoe exact 18.685km met mijn FAW gefietst.