zondag, juli 23, 2006

Ecotrip

Vanaf morgen ga ik dus voor 5 dagen ecotrippen (zie ook : www.ecotrip.be ). Aanvankelijk was ik van plan dat met de FAW te gaan doen, maar uiteindelijk heb ik toch besloten van die met de Kettwiesel van mijn vrouw te gaan doen. Vooral het uitzonderlijk mooie weer dat nog zou blijven aanhouden, heeft me doen beslissen om de tocht toch maar niet met een velomobiel maar wel met een trike te doen. Dagafstanden zijn maximum maar iets van een 70 km en de snelheid is laag en absoluut niet belangrijk, dus makkelijk doenbaar met de Kettwiesel. Ook is de Kettwiesel de enige fiets die is verzekerd, want je weet maar nooit ....
Ik had een 3-tal weken geleden al het koppelstuk voor de Kettwiesel besteld, zodat ik er een fietskar aan kan hangen. Dat is natuurlijk niet op tijd binnengekomen, maar gelukkig heeft een vriend van me gisteren nog zelf een koppelstuk gemaakt, zodat ik morgenvroeg toch nog met fietskar kan vertrekken.


Het zelfgemaakte koppelstuk

Eerlijk gezegd kijk ik er erg naar uit, want het is inmiddels alweer een paar jaar geleden dat ik nog op "fietsvakantie" ben geweest. Ik heb begrepen dat de groep uit een 20-tal deelnemers bestaat, wel benieuwd wat daar allemaar tussen zit. Maar daar kom ik morgen vanzelf achter.