zaterdag, juli 15, 2006

Moertje kwijt ....

Al een paar dagen maakte de ketting in de FAW een ratelend geluid als ik hem achteruit trok. Gisteren was het nog nét iets erger en toen viel het mij pas op dat er een moer verdwenen was van de bout waarmee de kettingspanner wordt vastgezet. De bout was verschoven, waardoor de kettinglijn niet meer recht was, wat ook meteen de oorzaak was van het geratel. Heb er maar meteen de bout op zijn plaats geduwd en er een nieuw moertje opgezet. Weer iets om in de gaten te houden dus ....
Begin vorige week stond er ineens een klein artikeltje in de krant dat over de heraanleg van het jaagpad ging. Daarin werd vermeld dat het niet eens zeker was dat het traject Turnhout - Ravels nog dit jaar zou worden vernieuwd. Ik dus meteen naar de Dienst voor de Scheepvaart gebeld, maar de persoon die daarover ging, was op dat ogenblik niet daar. Twee dagen nadat ik zelf had gebeld, ontving ik zelf een telefoon van een ingenieur van de Scheepvaart, die me verzekerde dat de informatie in de krant foutief was en dat het eerdervermelde traject wel degelijk van een nieuwe asfaltlaag zal worden voorzien. Alleen is dat niet gelukt voor het bouwverlof, maar begin augustus zouden ze daar meteen aan beginnen. Hopelijk is dat ook zo, want ik hoop nog met mijn huidige voorbanden te kunnen blijven rijden tot die periode. Dan zal de AW helemaal uit elkaar worden gehaald, bijgewerkt, uitgedeukt, opnieuw gespoten en terug in elkaar worden gezet. En dan kan ik er meteen nieuwe bandjes onder zetten, vermits ik dan toch allemaal relatief goeie weg zal hebben voor mijn woon/werkverkeer.