zondag, juli 09, 2006

Verplaatsen claxon

Gisteren moest ik naar de Bilt om het door mij bestelde stoeltje van ICE op te pikken. Het is de bedoeling dat dit stoeltje de huidige zit van de FAW vervangt : het is een volledig gaas-zitje en weegt stukken minder. Nadien verder doorgereden naar Velomobiel.nl, om de claxon onderin de neus te laten plaatsen, zoals ze daar nu ook bij hun velomobielen doen. Ik had al gemerkt dat vooral bij wind tegen, de fietsers die ik voorbij wilde de claxon soms niet hoorden.
Gisteravond naar het werk een paar keer de toeter moeten gebruiken en ik stel vast dat ik hem nu zelf minder hoor, maar de fietsers die ik voorbij wil rijden, hem beter horen. Prima dus.
In Dronten ineens gebruik gemaakt om eens te proberen of het zitje van ICE in de Quest of Mango paste, maar dat lukt helaas niet : het is nog net iets te breed en kan daardoor oa niet naar voren kantelen. Jammer, want anders had ik misschien overwogen om .... juist ja !
Ymte vroeg of ik nog steeds tevreden was met mijn FAW (ja dus) en hoe het met de Nexus naaf was (ze hadden me niet echt aangeraden om die te gebruiken). Ook prima dus, daar heb ik inmiddels bijna 10.000 km mee gedaan zonder problemen. Ook nog over hun volgende velomobiel gehad, die misschien over een jaartje of zo zou uitkomen. Het zou een Mango worden met een 26" achterwiel, zodat ook daarbij de tussenas kan verdwijnen. Deelbaar wordt-ie zeker niet, ondanks een hoop gespeculeer hierover op sommige forums. Ze hadden ook nieuwe kogelgewrichten met plastic in, die maken minder lawaai dan de huidige. Heb met Ymte afgesproken dat ik binnenkort mijn FAW ga "afbreken" om de kuip te laten uitdeuken en opnieuw te laten spuiten. Eerst moeten er nog een paar stukken alu vervangen worden, wat zal gebeuren in Dronten, nadien terug naar Arendonk voor het deuk -en spuitwerk en als dat is gebeurd, kunnen ze in Dronten de FAW opnieuw in elkaar steken. Dat zal iets zijn voor na de Ecotrip, waar ik voor heb ingeschreven (laatste week van juli), want ik ben van plan die met de FAW te doen. Het meest zie ik op tegen het verwijderen van alle stickers op de FAW, want dat zal nog niet zo simpel zijn vrees ik ...


claxon nu ook aan de buitenkant