donderdag, juni 29, 2006

Werk in uitvoering

Er wordt momenteel volop gewerkt op het jaagpad langsheen het kanaal. Verschillende delen zijn al voorzien van een nieuwe asfaltlaag, andere delen liggen er op te wachten. Ik sprak vorige week nog één van de brugwachters over de heraanleg en die wist te vertellen dat de Dienst voor de Scheepvaart had aangekondigd, dat voor het bouwverlof (juli dus) het traject Dessel - Turnhout volledig vernieuwd zou moeten zijn. De aanpak is echter weer typisch Belgisch : ipv op punt A te beginnen en zo naar punt B te werken, wordt er weer hier een stuk gelegd en daar een stuk gelegd, met als gevolg dat er momenteel nog maar tussen 4 bruggen het jaagpad volledig is vernieuwd en er voor de rest nog stukken vernieuwd jaagpad liggen en stukken met de laatste onderlaag. Tussen Ravels en Turnhout ligt het er zelfs nog steeds kwasi onberijdbaar bij, daar dient het nog aangereden en van een onderlaag te worden voorzien. Ze zullen dus nog flink moeten doorwerken, willen ze alles voor het bouwverlof klaar hebben ! Wat mij betreft hoe vlugger, hoe liever, dan hoef ik eindelijk niet meer over stukken zandweg naar mijn werk te fietsen ....


En nu blijk ik weer wél fotoos te kunnen plaatsen, bij deze dus ;-)