dinsdag, mei 30, 2006

Eindelijk afspraak gemaakt ....

Ik was het al veel langer van plan, maar vandaag heb ik eindelijk een afspraak gemaakt met Dries van Fietser.be om maandag as. eens een proefrit te gaan maken met de WAW. Ik ben nl razend benieuwd hoe het is om zonder achtervering te rijden. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat je -ook al heb je een dikke 26" achterband- in deze wereld vol slechte wegen zonder achtervering kunt. Bezitters van een WAW claimen van wel, ik moet het eerst proefondervindelijk ervaren. Maandag zal het dus zover zijn, ik zal Dries zeker vragen waar de kasseien en andere oneffen wegen liggen. Ben eens benieuwd !
Vanmorgen was het amper 10° wanneer ik rond 06.00u vertrok. Het zeiltje zat er nog op van gisteren, toen het regende toen ik terug naar huis reed. Maar na 15 minuten was het me alweer te warm en heb ik het zeiltje verwijderd en opgeborgen. De foto hieronder toont waar dat was : op het Bels Lijntje. Dat is een voormalige spoorlijn van Turnhout (B) naar Tilburg (Nl) dat volledig autovrij is. Jammer genoeg kun je niet constant lekker doortrekken, omdat dit fietspad vrij regelmatig een N-weg kruist waar je natuurlijk goed uit je doppen moet kijken. Ik rij er dagelijks over voor mijn woon/werk verkeer en geniet er elke keer weer van. Zeker als het zonnetje erdoor komt na die vele dagen met regen ....

2 Comments:

Blogger WFvN said...

Ik ben net als jij razend benieuwd naar hoe het is om een velomobiel zonder achtervering te rijden. Hoewel..... ik weet het eigenlijk wel zo'n beetje gezien m'n eigen Versatile een paar weken met nagenoeg geen vering heeft rondgereden. Dat was buitengewoon onaangenaam (onplezant ;-) )

Mijn twijfels over het comfort bij ontbrekende achtervering is dus nog ondersteund door een stukje ervaring. Maar goed, ik ben ook benieuwd wat jij gaat ervaren. In ieder geval wel een plezierige rit toegewenst

30 mei, 2006 22:13  
Blogger allewedertje said...

Er zal zowieso een verschil zijn tussen een ongeveerd 20" achterwiel en een 26" achterwiel, maar toch heb ik flinke twijfels .... Waar ik ook nieuwsgierig naar ben, is de besturing. De WAW heeft net zoals de Versatile ook stuurknuppels binnenin, dus ik vraag me af wat dat geeft in de zomer. Met m'n AW rij ik lekker met m'n ellebogen buiten op het instapgat, dat zal bij de WAW niet lukken denk ik. Afijn, volgende week maandag zullen we meer weten ....

31 mei, 2006 17:39  

Een reactie posten

<< Home