zondag, mei 28, 2006

Andere achterband ....

Ik rij nu terug een paar dagen met de G-Ribs als achterband ipv de Marathon Plus en het viel mij tijdens de eerste rit al meteen op dat ik sneller fiets. Ook nu ik er al een paar dagen mee fiets blijkt mijn snelheid gemiddeld iets van een 2 km/u sneller te zijn sinds ik van achterband veranderd ben. Ik had al wel gebruikerservaringen gelezen van mensen die de Marathon Plus ook te zwaar en te traag vonden, ik denk dat ik me daar moet bij aansluiten !
Ik heb afgelopen week ook eindelijk de bestelde stof van Bioracer aangekregen om een nieuw zeiltje van te (laten) maken. Veel kleurkeuze was er uiteindelijk niet, zodat ik maar marineblauw had gekozen. Omdat het kleurbad niet was uitgevallen zoals voorzien, heb ik er gratis ooknog een zwart doek bij gekregen, maar het blauw is wat mij betreft prima. Ik ga het nieuwe zeiltje laten maken naar het model van het originele dat ik nog heb liggen, maar niet meer gebruik. Ik ga volgende week lans bij iemand die het vermoedelijk wel zal kunnen namaken, dus hebben we hopelijk binnen niet al te lange tijd een nieuw (en minder warm) zeiltje.
Bij ligfietser.nl heb ik inmiddels ook een ICE-stoeltje besteld. Ze hadden dat natuurlijk niet op voorraad, dus het zal met één van de eerstvolgende leveringen van een trike meegestuurd worden. Dat zal nog wel een paar weken kunnen duren, dus ...

2 Comments:

Blogger WFvN said...

De G-Ribs sneller dan de Marathon Plus? Dan te bedenken dat Monte Carlo's sneller zijn dan G-Ribs en dat Marathon Racers en ook Big Apples sneller zijn dan MC's. Je kan je snelheid dan nog flink opkrikken met andere banden!

28 mei, 2006 17:40  
Blogger allewedertje said...

MC's heb ik in het begin ook gehad, maar die reden niet zo comfortabel, veels te "hard". Van de Marathon Racers is het nog afwachten hoe lekbestendig ze zijn (hint, hint !).
Ik ben best tevreden met mijn snelheid, ook al ligt die lang niet zo hoog als ik vergelijk met andere blogs. Zodra het jaagpad waar ik over moet voor mijn woon/werk verkeer klaar is, komen er 3 "snelle" bandjes op de AW.

28 mei, 2006 22:15  

Een reactie posten

<< Home