woensdag, mei 10, 2006

Nog wat meer geluiden ....

Gisteravond toen ik naar en vanmorgen toen ik van het werk kwam, was het flink trappen op het jaagpad. Gisteren heeft het een paar keer flink geregend en dat maakte het fietsen op het zand er niet echt makkelijker op. Ik kwam nog met moeite aan 17 km/u op de teller en dan moest ik echt al flink hard trappen ! Gelukkig is het maar een paar km, maar toch .... Vanmorgen viel het me op dat wanneer ik een bocht naar links nam, er wat herrie van het achterwiel kwam. Niet als ik een bocht naar rechts nam, alleen maar die naar links. Het klonk alsof het wiel dan ergens tegenaan wreef, maar ik kon het geluid niet meteen thuisbrengen.
Thuis aangekomen bleek dat de bouten waarmee de versnellingsnaaf in de achtervork zitten, niet meer vast zaten. Rechts achteraan kon ik met de hand vastdraaien, zo los zat die, de linker zat nog redelijk vast. Meteen maar een sleutel genomen en beide bouten goed vast gedraaid. Zouden ze losgetrild zijn door al dat gedoe op het jaagpad ? Ik zou me eerlijk gezegd geen andere oorzaak kunnen bedenken. Ik zal de bouten maar flink in de gaten houden de komende dagen ....