Versnelling gemaakt
Ik heb ook terug het 22-tands kransje op de naaf vervangen door een 18-tands omdat de kettingspanner voorin de AW vrij strak stond en de aandrijving daardoor meer lawaai maakte. Ik denk niet dat het kwa snelheid veel scheelt, maar nu staat-ie weer zoals het moet zijn.
Ook de achterband is nu vervangen door een G-Ribs, waar ik voor alle zekerheid een anti-leklint in heb gelegd. In principe heeft de G-Ribs een soort van anti-leklaag, maar ik speel liever op zeker. Het is niet zo makkelijk om een binnenband te vervangen achteraan, daar komt een hoop kluswerk aan te pas. De band is wel wat minder hoog dan de Marathon Plus die er eerst op lag, waardoor de achterkant nu iets lager ligt. Maakt op zich niet zoveel uit, want de G-Ribs ligt er toch maar tijdelijk op. Zodra het jaagpad volledig terug zal zijn aangelegd (zou nog voor de zomer moeten zijn, als we die nog krijgen natuurlijk), gaat-ie er ook weer af en zal het een strakker bandje worden.
De Big Apples vooraan beginnen nu stilletjes aan te slijten. Ik heb er iets van een 6000 km mee gedaan, dus dat zal wel normaal zijn denk ik. Ze zijn nog niet helemaal op, maar het loopvlak begint stilletjes te vervagen. Ik heb gisteren bij mijn fietsenmaker maar alvast 2 nieuwe banden besteld, deze keer Perfect Moirées van Vredestein. De ervaringen over deze band verschillen nogal, maar mij lijken het wel degelijke banden. Daar zullen we dan wel snel genoeg achter komen ....
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home