maandag, mei 22, 2006

Cycle Vision 2006

M'n reserve-onderdeel was afgelopen donderdag niet geleverd en omdat de weergoden ook niet erg gunstig lagen, toch maar de auto mee naar CV gegaan. Onderweg heb ik het me in elk geval niet beklaagd, want het was flink aan het stormen toen we vrijdag arriveerden in Zandvoort. Zaterdag was het weer ook niet echt goed, (regen en wind in de voormiddag, een paar opklaringen in de namiddag), zondag was het ietsjes beter, vooral dan in de namiddag. Al kwam vanaf 16.30u terug regen opzetten, zodat het einde letterlijk in het water viel.
Samen met mijn vrouw had ik ons opgegeven om 2 dagen te helpen als vrijwilliger, zodat ik niet alles heb kunnen zien. Moest ook niet, want ik ga al jaren naar CV, het enige nieuwe was deze keer dat het voor mij de eerste keer op Zandvoort was. Vergeleken met al de keren dat ik voordien naar Lelystad was geweest, viel het mij persoonlijk flink tegen. Ook al werd CV dit jaar samen met het einde van de Batavus Fietsmaand georganiseerd, het kwam mij heel onpersoonlijk over en het miste de gezelligheid van Lelystad. Dat lag niet alleen aan het slechte weer (het was een magere opkomst kwa bezoekers), maar ook aan de opzet denk ik. Volgens mijn bescheiden mening is CV nog nét niet groot genoeg om zulk een evenement op het circuit van Zandvoort te organiseren, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen .....
Voor de rest natuurlijk een heleboel velomobielen gezien, van oude Alleweders tot de nieuwste Versatiles. Het viel mij op dat van alle Quests die ik heb gezien, meer dan de helft lakschade vertoonde op de zijkant. Het lijkt wel of je met een Quest moét omslaan, of je hoort niet bij het "clubje". Vreemd .... Mango's waren duidelijk in de minderheid (en ik heb er ook maar 1 met lakschade gezien). De verschillende Alleweders die ik op CV heb gezien, waren ook niet veel soeps : de meeste waren overal maar wat opgelapt en zelfbewerkt en straalden niet echt iets uit. Ik heb bij verschillende modellen staan denken "Wat heb ik toch nog een mooi exemplaar als ik dit ding hier zie staan !" Het lijkt wel of AW-rijders niet eens moeite doen om hun AW er netjes te laten uitzien, alsof je moet kunnen zien dat de AW één van de oudste velomobielen is .... Afijn, het deed me er in elk geval nog meer van overtuigen om volgend jaar met de mijne langs te gaan op CV !
Bij Tempelman ben ik navraag gaan doen naar het stoeltje van de Versatile, of dat nu al eindelijk los te koop was of niet. Gerrit-Jan verwees me naar Flevobike, die daar ook stonden met hun nieuwe Greenmachine. André Jr. wist me te vertellen dat dat wel zou lukken, ik moest maar eens een mailtje sturen en dan zouden ze het wel bekijken. Maar het zou wel een duur zitje zijn, ik moest toch rekenen op minstens iets van een 230 euro. Juist ja.
ICE stond ook op CV met verschillende van hun trikes en in één van de oude aanwezige AW's had ik een ingebouwd zitje gezien dat van ICE afkomstig was. Even met de mensen van ICE gebabbeld en idd : het alu zitje kan ook los worden gekocht via hun dealer in de Bilt en zou iets van een 130 euro kosten. Het stoeltje weegt zo goed als niks en is door de vorm ook makkelijker inbouwbaar dan dat van de Versatile, dus de keuze was snel gemaakt. Ik heb daarnet een mail gestuurd naar ligfietser.nl ivm de bestelling van zo'n ICE zitje.
Bij één van de standhouders vonnik nog een spiksplinternieuw Vredestein G-Ribs 20" bandje dat ik maar meteen heb gekocht. De Marathon Plus die ik nu achterop de AW heb liggen, heeft niet echt voldoende grip op de slechte stukken jaagpad die ik momenteel moet doen, dat zal met de G-Ribs flink verbeteren (en ook kwa gewicht, denk ik). Zodra ik het nieuwe kabelringetje heb voor mijn naaf, zal ik ook de achterband vervangen.