dinsdag, mei 09, 2006

Woon/werk route 2

Gistervoormiddag was ik met mijn nieuwe Stratus XP naar Baarle gereden om verse melk te halen. Ik rij dan ook eerst over het jaagpad, waar ze net aan het werken waren : vrachwagens reden af en aan met steenpuin, dat vervolgens door buldozers en pletwalsen werd aangereden. Met de XP aan de hand kon ik er nog makkelijk langs, maar ik had al meteen door dat er met de FAW geen doorkomen aan zou zijn. Wat maakte dat ik gistermiddag wat vroeger vertrok omdat ik om zou moeten rijden. Ik was aanvankelijk van plan om de straat waarin ik woon uit te rijden en dan via het kerkhof om langsheen het vliegveld te rijden. Maar dat bleek ook niet te lukken omdat ze uitgerekend gisteren onze straat van een nieuwe asfaltlaag werd voorzien. Uiteindelijk moest ik dus via de grote baan naar het kerkhof en vandaar doorheen het bos naar de weg langs het vliegveld. Omdat het nu al een hele tijd droog is, was het vrij zwaar om met de FAW doorheen al dat los zand te ploeteren. En of dat nog niet genoeg was, bleek een gedeelte van de weg langsheen het vliegveld ook niet meer verhard te zijn, maar een km lang steenpuin. Afijn, iets van een extra 15 minuten om moeten rijden vooraleer ik terug op mijn gewone route zat en terug "normaal" naar het werk kon rijden. Het woei flink, maar ik had de wind schuin van achteren, wat maakte dat ik op de weg naar Merksplas zonder moeite boven de 40 km/u kon rijden (het was de eerste keer dat ik in 8e fietste). Op het werk was er geen warm water, zodat het letterlijk een koude douche werd.