woensdag, april 12, 2006

Tik .... tik .... tik ...

Ik heb al een paar weken een vervelende tik in de AW. Ik weet niet waar het door veroorzaakt wordt, maar ik vermoed dat het ergens in de buurt van het trapstel moet komen. Elke keer als ik met mijn linkerbeen/voet kracht zet op het linkerpedaal, hoor je telkens een luide tik (niet bij het trekken, alleen bij het duwen). Ik heb alle bouten van het crankstel ed. al nagekeken, maar daar stond er geen een van los. Ook met de bevestiging van de crankstel in de trapdoos lijkt me niks verkeerd, dat staat allemaal nog goed vast. Losse popnagels kan ik ook nergens vinden, en toch komt het geluid van vooraan in de neus. Grrr ! Als laatste mogelijkheid heb ik vandaag mijn SPD-pedalen vervangen (niet dat ik aan de "oude" iets verkeerds kon ontdekken, maar ja) door een set andere, eens benieuwd of ik er morgen nog steeds last van heb (waarschijnlijk wel, maar dan weten we ook weer dat het niet aan de pedalen ligt ....). Hopelijk is de oorzaak snel achterhaald, want het begint me steeds meer en meer te ergeren !