woensdag, april 19, 2006

Lente ?

Gisteren heb ik voor de eerste keer dit jaar -eindelijk- zonder zeiltje gereden. Het is de laatste dagen al een beetje warmer (echt warm nog niet, maar in elk geval toch al wat zonniger dan de voorbije weken) en omdat ik gisteravond om 19.00u op het werk moest zijn, heb ik de knoop maar doorgehakt en heb ik het zeiltje eraf gehaald. Ik was alweer bijna vergeten hoe zalig dat dat fietst (het is voor mij dan ook al bijn 2 jaar geleden), heerlijk, zo trappen in de open bak ! Vanmorgenvroeg rond een uur of 5 terug van het werk naar huis, heb ik nog even getwijfeld of ik het zeiltje er terug op zou zetten (het was toen 6° buiten), maar gewoon een extra jasje aangedaan en zo terug naar huis gefietst, en dat bleek ook prima te doen. Zou het dan toch eindelijk lente zijn geworden ?
Op de SPD-pedalen die ik nu in de AW heb, heb ik enkele dagen geleden wat Shimano olie laten druppelen. Er zat geen klik meer in zoals in mijn vorige, maar het rechterpedaal maakte een soort van zeurend geluid, alsof de zool van mijn schoen "kreunde" (of hoe moet je zoiets omschrijven ?). Dat was bij de vorige pedalen ook al en ook alleen maar rechts, dus dacht ik dat het wel aan de rechterschoen moest liggen. Ik dus het plaatje nagekeken, of die wel strak genoeg zat of iets anders mis, maar nee, alles prima in orde. Nu de pedalen wat olie hebben gehad, zijn ze weer lekker stil -zoals het hoort dus.