donderdag, april 13, 2006

Weg getik !

Vanmorgen heen en vanmiddag terug naar/van het werk gefietst en het getik was weg ! Het bleek dan toch aan de pedalen te liggen. Langs de ene kant een opluchting dat dat vreeslijke getik eindelijk weg is, langs de andere kant een beetje een soort van ongenoegen, want zo oud waren de SPD-pedalen die ik in mijn AW had nog niet. Er is ook niks aan te zien of te voelen, misschien moet ik ze gewoon eens uit elkaar halen en smeren, voor zover dat mogelijk is.
Vandaag heb ik ook de nieuwe batterij afgehaald, ik had een setje van SIGMASPORT besteld bij mijn fietsenmaker, een MIRAGE EVO PRO. Dat is een volledige set bestaande uit een koplamp, batterij + lader, waar ik voor de AW alleen maar de batterij en de lader nodig heb. Ik zie nog wel wat ik met de koplamp ga doen, heb nog fietsen genoeg. Ik zal wel een andere aansluiting aan de draad van de accu moeten maken, want die heeft natuurlijk een ander pinnetje aan het uiteinde. De batterij is stukken kleiner dan de huidige loodaccu en ook de helft lichter, eens benieuwd of we dat laatste zullen voelen ;-) !