zaterdag, april 01, 2006

Voordeel ....

Gisteren nog maar eens aan de buitenwereld getoond wat de voordelen van een lage fiets kunnen zijn : in het dorp waar ik werk zijn ze al méér dan een week aan het werken aan de ophaalbrug over het kanaal. Tijdens die werken is de brug afgesloten voor het verkeer tussen 08.00u en 16.00u, maar maar toen ik daar gisteren omstreeks 17.00u aan kwam, waren ze er nog volop aan het werken. Een heleboel autoos en fietsers draaiden terug, omdat de slagbomen gesloten waren. In eerste instantie had ik ook de neiging om rechtsomkeer te maken, omdat ik er niks voor voelde om naar de andere brug te rijden even verderop (niet voor het omrijden zelf, maar voor de verkeersdrukte aldaar). Toen ik echter voor de gesloten slagbomen stond, schatte ik dat ik er volgens mij wel onderdoor kon fietsen. Ik ben dan wat meer onderuit gaan liggen en jawel hoor : ik kon netjes onder de gesloten slagbomen door rijden. Ik kreeg verschillende "thumps up" van de werkers aan de brug en ik kon lekker verderrijden !