donderdag, april 27, 2006

Nog niet helemaal ....

Afgelopen zaterdag moest ik de grens over naar de Profilewinkel in Bladel, dus de FAW uit de garage gehaald. Het zonnetje was al flink haar best aan het doen, dus warm genoeg voor een mouwloos ondershirt en een fiets T-shirt met mouwtjes. Heerlijk rijden langsheen het jaagpad en ik was er in een wip. Na 5 minuutjes de winkel terug uit (ik wist precies wat ik nodig had, vandaar) en terug mijn bakkie in. Terug richting thuis voelde wat kil aan, want er was wat wind komen opzetten. Maar ik had geen zin om te stoppen om wat extra's aan te trekken en had zoiets van "zolang je maar bezig blijft" .... Helemaal verkeerd dus ! Zondagmorgen na mijn nachtshift had ik het al serieus in mijn keel en op maandag was het zelfs zo erg dat ik naar de dokter moest. En jawel hoor : keelontsteking ! Geen antibiotica, nee dank u, alleen een hoestsiroopje om de slijmen wat los te krijgen. En een paar dagen ziek thuis, wat dus ook betekent van een paar dagen niet fietsen. En het weer was natuurlijk weer schitterend .... grrrr !
Gisteren heb ik de bandendruk nog eens nagekeken, alledrie de wielen stonden op 2 bar, die heb ik terug bijgepompt tot ze terug op 4 bar stonden. Ik kon ook vaststellen dat de voorste banden flink aan het slijten zijn, ik vermoedde al een tijdje dat de uitlijning niet meer in orde was. De banden stonden een beetje "open" vooraan, niet goed dus. De FAW maar op zijn kant in het gras gelegd en langs 1 kant het wiel wat meer naar binnen gezet vooraan (is misschien verkeerd omdat ik slechts 1 wiel heb bijgeregeld, maar ik had geen tijd meer voor het andere wiel omdat het te donker werd). Normaal gezien heb ik nog nooit problemen gehad met de uitlijning van de wielen, maar nadat ik de nieuwe spatlappen had laten installeren, heb ik er toch zelf aan liggen sleutelen en zal de uitlijning wel verkeerd zijn gelopen, vrees ik. Zal toch eens zo'n houten constructie moeten (laten) maken om zelf de wielen uit te kunnen lijnen ....
Eergisteren waren er ook fietsschoenen in de aanbieding in de Lidl, slechts 22 euro/paar en ze zijn SPD-compatibel. Heb er gisteren een paar gekocht. Alle modellen zijn veterschoenen met een extra aantrek-lus over de schoen heen, maar voor dat geld .... Heb de aantrek-lus + de "ogen" ervoor verwijderd, zodat ik nu een nieuwe (veter)fietsschoen heb. Straks gelijk eens uittesten hoe ze trappen.