zondag, maart 26, 2006

Slalom

Alhoewel het gisternamiddag de hele tijd bewolkt en winderig was, is er geen druppel regen gevallen. Het begon pas te regenen een half uurtje voordat ik klaar was met werken, zodat ik er natuurlijk weer doorheen mocht fietsen. Het laatste (als ik naar het werk rij dus het eerste) stuk van mijn woon/werk traject is een autovrij, in die zin dat dat over een voormalige spoorweg gaat dat nu alleen voor fietsers is (het "Bels Lijntje") en het jaagpad langsheen het kanaal. Toen ik dus gisteravond van de gewone weg het Bels Lijntje opreed, werd ik meteen geconfronteerd met een hele hoop kikkertjes. Over de hele lengte zaten her en der van die kleine springdingen op de weg, ik heb er nog nooit zoveel gezien ! Meestal zat er om de meter een kikkertje alleen, maar op verschillende plaatsten zaten ze echt met de trosjes bij elkaar.
Ik heb zoveel mogelijk getracht van ze te ontwijken door voortdurend te slalommen, maar durf niet zeker zeggen dat ik er geen overreden heb. Iemand die achter me had gereden, zou vast hebben gedacht dat ik dronken was ;-). In de laatste km heb ik zelf nog moeten bijsturen om niet over een pad te rijden ..... Het gaat volgens mij goed met de natuur ! Gelukkig maar !