donderdag, maart 30, 2006

Wielgaten eindelijk dicht

Vandaag had ik een dagje vrij, dus heb ik eindelijk maar eens werk gemaakt om de wielgaten vooraan dicht te maken. Ik heb wel effe moeten zoeken eer ik het geschikte materiaal had gevonden, maar vandaag vonnik bij een campeermateriaalzaak hetgeen ik nodig had : een soort van grijze isolatiemat, niet te dik en ook niet te dun. Ik had de afgelopen weken bij gebrek aan goed materiaal al iets dergelijks gefabriceerd van ongeveer hetzelfde materiaal, alleen veel dunner (1mm). Het bleek wel voldoende effectief, maar vooral bij veel wind woei het los, wat ik dan weer voelde door het binnenspattend water. Het materiaal dat ik vandaag kocht is 9mm dik en kon ik dus in 1-2-3 nasnijden van de dunnere voorbeelden.


De 2 uitgesneden stukken heb ik vervolgens in de "goot" van de bodem geklemd. Ze staan een beetje bol, zodat de wielstangen nog voldoende ruimte hebben om te bewegen. Ze zitten absoluut niet in de weg bij het instappen, wegen zo goed als niks en voor het geval dat er aan de stuurinrichting gesleuteld moet worden, zijn ze zo weg te nemen. En het belangrijkste : er spat nu geen water meer naar binnen !