woensdag, maart 22, 2006

Fietsvakantiebeurs Retie

Afgelopen zaterdag ben ik naar Retie gereden, waar het de jaarlijkse fietsvakantiebeurs was. Ik kon het grootste stuk langsheen het kanaal fietsen, al lag het jaagpad er allesbehalve goed bij. Het weer was anders ideaal : zonnetje en een strakke wind. Heerlijk fietsweer dus ! Eenmaal aangekomen in Retie bleek 1 van de rubber wieldopjes te zijn verdwenen en zat het boutje waarmee het wiel op zijn plaats blijft, er al half uit te zitten. Was me dat effe schrikken ! Heb het boutje ter plaatse maar meteen opnieuw vastgedraaid.
Het was leuk om eindelijk eens een paar mensen van het forum van Gentseliggers in levende lijve te ontmoeten. Toch gek hoe je je een beeld van iemand vormt ahv discussies op het net, vaak klopt dat niet echt met de werkelijkheid. Edje bvb bleek een heuse Ed te zijn ;-) !
Bij mijn terugreis ben ik af en toe gestopt om me ervan te vergewissen dat het wielboutje nog stevig vastzat, maar dat heeft geen problemen meer gegeven. Ik heb bij Velomobiel.nl meteen 3 nieuwe wieldopjes besteld. Ymte schreef me terug dat het niet de functie van de wieldopjes was om de boutjes op hun plaats te houden en stelde voor om de boutjes vast te zetten met loctite, maar ik vind dat de dopjes prima hun werk doen.
De laatste weken zit ik ook met een piepje in de achtervering. Die is in januari nog gesmeerd, dus weet niet meteen in welke richting ik moet zoeken om er vanaf te geraken. Mogelijk zijn het de scharnierpunten van de veerpoot ....Een beetje irritant, maar nog niet in die mate dat ik mij er voortdurend aan erger. Zolang het niet erger wordt uiteraard ...