donderdag, maart 02, 2006

Sneeuw !

Toen ik gistermorgen opstond, kon ik al meteen zien dat het buiten helemaal wit zag. En ik zag ook meteen dat er een flinke laag sneeuw lag, dus ik begon al het ergste te vrezen .... Na m'n ontbijt ben ik dan even buiten gaan kijken en ja hoor : er lag teveel sneeuw om met m'n Alleweder naar het werk te kunnen rijden :-( Heb een jaar of twee geleden hetzelfde meegemaakt, toen was het ook beginnen sneeuwen terwijl ik op het werk zat en tegen dat ik naar huis moest, lag er zo'n dikke laag dat de Alleweder vastreed in de sneeuw en het trapgat eerder als een sneeuwhapper fungeerde. Toen heb ik de Alleweder een km of 5 aan de hand moeten voortduwen ... Gisteren dus maar met de bukfiets naar het werk, uit een soort van "overmacht" zeg maar. Dat viel op zich nog mee. Ik bedoel maar : ik vond het best wel leuk om met m'n dikke banden door de sneeuw te ploegen (en ook de eerste sporen te maken !), ook al ging het natuurlijk lang niet zo snel als met de Alleweder ....